بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

مدیرعامل کمپانی اتومبیل سازی سایپا از برنامه این گروه برای تولید خودرو رهام به بازار در سال آینده خبر داد و گفت: پروژه تولید این اتومبیل را با وجود تحریم‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم.

محمدرضا سروش در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی اتومبیل تهران در شهر آفتاب گفت: در حال ارزیابی لازم برای جایگزینی برخی محصولات پیش فروش شده که قابلیت تولید آنها و پاسخگویی به تعهدات وجود ندارد هستیم و درصددیم در این‌ باره تا یک‌ماه آینده به جمع‌بندی برسیم.

به گفته سروش گروه ماشین سازی سایپا در ۹ ماه پیش ضرر زیادی از تحریم‌ها و عدم قیمت‌گذاری خودرو هم جهت با نرخ تورم در بازار تجربه کرده است.

وی ادامه داد: در زمینه اتومبیل های پرتیراژ هم محدودیت‌هایی در حیطه تامین مواد اولیه و برخی قطعات پیشرفته برای قطعه‌سازان وجود دارد که امیدواریم با همکاری دولت و وزارت صنعت این مشکلات رفع شود.

سروش گفت: عرضه خودرو با قیمت کمتر از بهای تمام‌شده ضرر سهم گینی را به شرکت‌های خودروسازی و سهامداران و ذی نفعان آنها به بار آورده است که باید هرچه سریع تر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل گروه اتومبیل سازی سایپا افزود: قیمت‌گذاری جدید با مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد و ما امیدواریم این مصوبه به سرعت ابلاغ شود، همچنین پیش‌بینی می‌کنیم بالا رفتن قیمت‌ها به‌ شکلی خواهد بود که جذابیت لازم برای خریداران نیز محفوظ بماند.

وی در ادامه به محدودیت های استانداردی محصولات اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها در دستورکار گروه اتومبیل سازی سایپا قرار دارد اما با عنایت به اوضاع تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود این مصوبه ها مورد ارزیابی و بازنگری قرار خواهد گرفت.

وی درباره برنامه تولید خودرو برای آینده نیز گفت: باتوجه به محدودیت‌ها، تمرکز گروه سایپا بر تولید اتومبیل هایی با درصد داخلی‌سازی بالا خواهد بود و در این میان، پروژه SP100 را که به تازگی متوقف شده بود فعال کرده‌ایم و در صددیم سال آینده عرضه خودرو رهام آغاز شود.

سروش تصریح کرد: برنامه تولید ۷۰۰ هزار دستگاه اتومبیل را برای سال آینده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده‌ایم که البته در دست بررسی بوده و هنوز نهایی نشده است.


  • matin pishrow

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی