بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بالاخره پیکان وانت، سود آور ترین اتومبیل ایران‌خودرو در سال‌های گذشته با 9 سال تأخیر از تولیدش متوقف شد و جایش را به وانت جدید شرکت ایران خودرو داد. پیکان وانت مشکلات عدیده ای از لحاظ ایمنی، مصرف سوخت و آلایندگی، راحتی و طراحی داشت.
اما در حال حاضر خودروی جایگزین پیکان وانت،تحت عنوان آریسان یا PU1، همان پژو روآی وانت می‌باشد که تغییراتی در ظاهر آن به ویژه چراغ‌ها و جلو پنجره و داشبورد آن دیده می شود.

وانت آریسان
آریسان از موتور 1700 سی‌سی بهینه شده روآ بهره می‌برد و داشبورد آن نیز مثل مدل‌های تغییر یافته اخیر در محصولات خانواده 405 می باشد. انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب در وانت آریسان، ویژگی است که آن را در مرتبه ای بالاتر از وانت پراید یا 151 کارا قرار می‌دهد. ارتفاع زیاد کف خودرو از زمین، ضربه‌گیرهای خاص، جای بار با لبه‌های بلند، استاندارد آلایندگی یورو 4، ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، فرمان تاشو، امکان سفارش در دو نسخه بنزینی و پایه گازسوز با دو مخزن گاز از دیگر مزایای این خودرو می‌باشند.
البته حیات پیکان هنوز پابرجاست و قرار است در تأسیسات ایران‌خودرو در عراق مونتاژ شود. تولید آریسان نیز در ابتدا روزانه 50 دستگاه بوده که به مرور زمان  به 150 دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.

منبع: سایت کارشناسی خودرو اتوناین

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

آئودی کمپانی خودروسازی آلمانی و سازنده خودروهای لوکس می باشد، که دفتر مرکزی آن در شهر اینگولشتات، ایالت بایرن، آلمان واقع می باشد و انواع مدل های این کمپانی در ۹ کارخانه، که در ۸ کشور اروپایی قرار گرفته، ساخته می شود.

کمپانی آئودی در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۰۹ به دست آگوست هورش و در شهر تسویکاو، آلمان راه انداری شد. این کمپانی از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن محسوب می شود.

کمپانی آئودی همراه با مرسدس بنز و ب ام و سه خودروساز نامی و لوکس آلمانی می باشند و جزو پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان به شمار می آیند. قسمتی از سهام شرکت خودروسازی آئودی در بازار بورس فرانکفورت معامله می‌شود.

مروری بر تاریخچه کمپانی آئودی

کمپانی خودروسازی آئودی نیز مانند سایر خودروسازان اروپایی عقبه بلند بالایی دارد و بالغ بر یک قرن پیش به دست آگوست هورش، در سال ۱۸۹۹ راه انداری شد. این کمپانی که در اوایل فعالیتش تحت عنوان هورش کمپانی شناخته می شد،، در سال ۱۹۰۱ نخستین خودروی خود را، به کمک ۱۵ کارگرش تولید نمود.

این خودرو سرعتی معادل ۳۲ کیلومتر بر ساعت داشت. سال ۱۹۰۹ آگوست هورش شرکت دیگری را، به جای شرکت قبلی تأسیس کرد و آن را آئودی نامید، که در واقع ترجمه لاتین نام‌خانوادگی خودش یعنی هورش بود. در این زمان خودروهایی را تولید کرد، مانند خودروی آئودی ای که حداکثر سرعت آن، برابر ۲۲ کیلومتر بر ساعت بود.

همچنین با چند خودرو در مسابقات اتومبیل‌رانی نیز شرکت کرد. با شروع جنگ جهانی اول، شرکت آئودی مجبور به تولید جنگ‌افزار شد. آگوست هورش سال ۱۹۲۰ از مدیریت شرکت آئودی کناره‌گیری کرد، اما به عنوان عضوی از هیئت مدیره باقی‌ماند.

در سال ۱۹۲۹ خودروی ۶ سیلندر ۴۶۵۵ سی‌سی و سال ۱۹۲۹ خودروهای مدل درسدن و تسویکاو را عرضه کرد. در همین سال خودروهای ۴ و ۶ سیلندر دیگری را، تحت لیسانس شرکت پژو روانه بازار کرد.

سال ۱۹۳۰ شروع به تولید خودروهایی کوچک کرد و در این زمان ۹٫۱۷٪ درصد از بازار خودروی آلمان را، در اختیار خود داشت. با شروع جنگ جهانی دوم همانند دیگر خودروسازان دنیا، شرکت آئودی به تولید جنگ‌افزار و خودروهای جنگی پرداخت و خودروهای جنگی مدل آی‌اف‌ای‌اف و آی‌اف‌ای‌اف۸ را تولید نمود.

پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم، در سال ۱۹۵۸ شرکت مرسدس بنز حدود ۸۷٪ درصد از سهام آئودی را خریداری کرد و سال ۱۹۵۹ مابقی سهام شرکت را نیز بدست آورد، اما پس از آن، در ۱۹۶۴ گروه فولکس‌واگن ۵۰٪ درصد از سهام آئودی را، از شرکت مرسدس بنز خریداری کرد. سپس شرکتی را با همان نام، راه‌اندازی کرد و اقدام به تولید و عرضه چند مدل جدید از آئودی نمود، که مدل‌هایی چون آئودی ۶۰، آئودی ۷۵، آئودی ۸۰ و آئودی ۹۰ به این دوره زمانی اختصاص دارند. سال ۱۹۶۹ آئودی به شرکت ان‌اس‌یو پیوست و برای مدت کوتاهی، به ان‌اس‌یو آئودی تغییر نام داد.

این شرکت سال ۱۹۷۲ خودروی آئودی ۸۰ فاکس و سال ۱۹۷۴ خودروی مدل آئودی ۵۰ را عرضه کرد. پس از آن خودروهای اسپورت آئودی اس۶ و آئودی اس۸ را، با مشارکت فولکس‌واگن تولید نمود، که در مسابقات رالی به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافتند.

سال ۱۹۸۶ شرکت آئودی خودروی مدل ۸۰ خود را بهبود بخشید و نمونه جدید و پیشرفته‌ای از آن ارائه کرد، که با استقبال خوبی مواجه شد و در فاصله سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۷ خودروهای سری آئودی ۵۰۰۰ را روانه بازار کرد.

در سال ۱۹۹۱ شرکت آئودی برای سومین سال پی‌درپی در بازارهای ایالات متحده آمریکا به بالاترین میزان فروش خود دست یافت و این رشد و افزایش فروش شرکت، تا سال ۲۰۰۸ با دستیابی به بازارهای آسیا ادامه داشت. به‌طوری که حدود ۶۰٪ درصد بازار آسیا را به دست گرفت.

شرکت آئودی اولین تولیدکننده خودروهای تمام گالوانیزه در جهان است، همچنین صاحب خودروی آئودی ای۸، با بدنه تمام آلومینیمی می‌باشد، که در کارخانه نکازاولم آئودی تولید شده‌است. کارخانه نکازاولم در عمل، متعلق به شرکت کواترو بوده، که از شرکت‌های زیرمجموعه آئودی به‌شمار می‌آید و تاکنون مدل‌هایی چون آئودی کواترو، آئودی لو مان کواترو، آئودی پایکس پیک کواترو، آئودی آووس کواترو، آئودی آراس۲ آوانت، آئودی آراس۴ و آئودی آراس۶ که اغلب خودروهای مفهومی می‌باشند را، با برند آئودی تولید نموده است.

خودروهای این شرکت همواره به قدرت بالای موتورهایشان، شناخته می‌شوند. علاوه بر این، آئودی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای اسپورت و خودروهای برقی نیز می‌باشد.

کمپانی خودروسازی آئودی

معنای لوگوی خودرو سازی آئودی

نشان تجاری خودروسازی آئودی، چهار حلقهٔ درهم تنیده است. این لوگو، نماد پیوستن ۴ کمپانی خودروسازی است، که تا آن زمان مستقل بودند، این کمپانی ها عبارتند از: هورش، آئودی، واندرر و دی‌کی‌دبلیو. این چهار شرکت در حقیقت پایه‌های آئودی امروزی هستند.

کمپانی خودرو سازی هورش

در اواخر قرن نوزدهم چند کمپانی در آلمان در صنعت خودروسازی فعال بودند. نام یکی از این شرکت‌ها هورش بود، که در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۸۹۹ توسط آگوست هورش، در شهر کلن، آلمان پایه‌گذاری شد.

آگوست هورش، پایه‌گذار این شرکت و یکی از مهندسان پیشتاز در حوزهٔ خودروسازی، پیش از این که کارخانه خود را به‌طور مستقل بنیان نهد، در شرکت‌های مختلف فعالیت کرده بود که از آن جمله می‌توان به ۳ سال مدیریت وی در کارخانهٔ کارل بنز در شهر مانهایم اشاره کرد.

سال ۱۹۰۴ بود که هورش کارخانهٔ خود را در شهر «تسویکاو» پایه گذاشت. آگوست هورش ۵ سال بعد از این کارخانه جدا شد و خودروهایی که پس از آن توسط او طراحی و ساخته شدند، با نام تجاری «آئودی» به بازار عرضه شدند.

کمپانی خودروسازی آئودی

کارخانهٔ دوم که در سال ۱۹۰۹ توسط آگوست هورش پایه‌گذاری شد، دیگر نمی‌توانست به نام او باشد؛ بنابراین نام «آئودی» انتخاب شد. واژه هورش (Horch) در زبان آلمانی، فعل امر از ریشه «گوش‌کردن» یا شنیدن و به معنای «گوش کن» یا بشنو است.

واژهٔ آئودی نیز همان «گوش کن» است، البته به زبان لاتین. ابتکار این ترجمه متعلق به پسر یکی از همکاران هورش بود، که در آن زمان، زبان لاتین فرا می‌گرفت. بدین ترتیب دومین کارخانه‌ای که هورش بنیان نهاده بود از ۲۵ آوریل ۱۹۱۰ و به نام شرکت خودروسازی «آئودی» در شهر «تسویکاو» شروع به کار کرد.

کمپانی خودرو سازی واندرر

دو مکانیک به نام‌های یوهان بابتیست وینکلهوفر و ریچارد آدولف یِنیکه، از سال ۱۸۸۵ در شهر «کمنیتس» تعمیرگاه دوچرخه داشتند. آنان پس از یک سال، خود تولیدکنندهٔ دوچرخه شدند، که با نام «واندرر» به بازار عرضه شد.

دست‌اندرکاران این کارخانه در سال ۱۹۰۲ نخستین موتورسیکلت را ساخته و فکر تولید خودرو را در سال ۱۹۱۳ عملی کردند. نخستین اتومبیل این کارخانه «پوپشن» نام داشت. تولید خودرو در این شرکت چند دهه ادامه یافت.

کمپانی خودرو سازی دکاو

این کارخانه کار خود را در سال ۱۹۰۲ با نام «راسموسِن اند اِرنست» در شهر کمنیتس آغاز کرد. جداکننده‌های روغن از بخار برای دستگاه‌هایی که با بخار آب کار می‌کردند، گِلگیر، چراغ‌های خودرو و انواع سانتریفیوژها، از جمله تولیدات شرکت دی‌کی‌دبلیو بودند.

یورگن اسکافته راسموسن، بنیانگذار دی‌کی‌دبلیو در سال ۱۹۱۶ آزمایش‌هایی را برای ساخت خودرویی بخاری، آغاز کرد که دی‌کی‌دبلیو، که مختصر شده (به آلمانی: Dampfkraftwagen) نام داشت. این شرکت در سال ۱۹۱۹ بر تولید موتورهای دوزمانه متمرکز شد. این آغازی بود برای ساخت موتورسیکلت‌هایی که از سال ۱۹۲۲ به نام دی‌کی‌دبلیو به بازار آمدند. سال ۱۹۲۸ نیز نخستین خودروی کوچک با همین نام، عرضه شد.

کمپانی خودرو سازی اتو یونیون

۲۲ ژوئن ۱۹۳۲ اتو یونیون، هورش و موتورسازی دکاو به ابتکار بانک دولتی «زاکسن» به هم پیوستند و «اتحادیهٔ خودروسازی» (به انگلیسی: Auto Union) را بنیان نهادند. همزمان نیز قراردادی با «واندرر» برای خرید و واگذاری این شرکت بسته شد. بدین ترتیب، کنسرنی جدید متشکل از شرکت‌های یادشده در شهر کمنیتس پایه‌گذاری شد.

این کنسرسیوم دومین کارخانهٔ بزرگ خودروسازی در آلمان آن زمان بود. لوگوی این شرکت نیز، چهار حلقهٔ در هم تنیده در نظر گرفته شد، تا نمادی برای همکاری و پیوستگی چهار خودروسازی باشد، که این کنسرسیوم را شکل می‌دادند.

البته نام‌های تجاری آئودی، واندرر، هورش و دکاو همچنان باقی ماندند. هر کدام از این برندها در قالب کنسرن، یکی از بخش‌های تولید را بر عهده داشت: دکاوموتورسیکلت و خودروهای کامپکت تولید می‌کرد، واندرر خودروهای کلاس متوسط را می‌ساخت، آئودی خودروهای کلاس متوسط گران‌تر را به بازار عرضه می‌کرد و هورش بر ساخت خودروهای لوکس کلاس‌های بالاتر، متمرکز شد.

آمار تولید محصولات خودروسازی آئودی

تولید کلی شرکت خودروسازی آئودی بر پایه هر سال مالی، در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ میلادی به‌صورت زیر است.

برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

منبع: سایت کارشناسی خودرو اتوناین

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

برای همه ما پیش آمده که در زمان خرید و فروش اتومبیل بخواهیم کسی را همراه خود داشته باشیم تا از لحاظ فنی اطلاعاتی داشته باشد تا انتخاب بهتری داشته باشیم.

البته خدمات متفاوتی در سطح شهر در اختیار شهروندان قرار گرفته که به آنها کمک می کند با دید بازتری اتومبیل مد نظر خود را خریداری نمایند.

خدماتی مثل معاینه فنی برای خودروهای دست دوم که البته ارزش واقعی خودرو را تعیین نمی کند. هدف ما از این مقاله تعریف و در اختیار گذاشتن خدمات کارشناسی خودرو است که توسط آن شهروندان عزیز می توانند به بررسی کامل خودرو از لحاظ فنی، بدنه و موتور ماشین به منظور تعیین میزان سلامت خودرو و ارزش واقعی آن دست یابند این موضوع حتی در مورد خودرو های صفر هم صدق می کند.

اتوناین قصد دارد برای رفاه حال خریداران خودرو و همچنین انتخاب دقیق تر انها خدمات کارشناس خودرو در محل را در اختیار شهروندان بگذارد تا شما بتوانید از طریق اپلیکیشن اتوناین در هر جایی که هستید درخواست کارشناس خودرو دهید تا در سریع ترین زمان در محل حاضر شود.

ضرورت کارشناسی خودرو

شاید تجربه خرید خودرویی را داشته اید یا از آشنایان خود شنیده اید که یک اتومبیل با ظاهر و بدنه ای کاملا سالم خریداری کرده اند اما بعد از چند وقت دائم در تعمیرگاه بوده است دلیل آن هم عدم شناخت به موتور و سلامت  فنی ماشین است. شما می توانید با کمک گرفتن از یک کارشناس خودرو مانع ضررهای مالی شوید. شاید خودرو مد نظرتان از لحاظ ظاهری کاملا سالم باشد اما از لحلظ فنی ایراداتی داشته باشد و از دید شما پنهان باشد.

مثلا شاید فروشنده، کیلومتر شمار خودرو را دستکاری کرده باشد تا میزان مسافت طی شده کمتری را به شما نشان دهد، گاهی این کار به قدری زیرکانه و دقیق انجام شده که فقط یک کارشناس خودرو می تواند به آن پی ببرد .

کمک گرفتن از یک تعمیرکار و کارشناس متبحر و با تجربه می تواند شما را از ایرادات و هزینه های احتمالی آن در آینده مطلع کند

در ایران صنعت تعمیر و بازسازی خودرو بسیار پیشرفت کرده است و فعالان این حوزه بسیار در کار خود متبحر هستند. مثلا اگر شخصی بخواهد ماشینی خریداری کند که آسیب دیده باشد اما از چندین نقطه آسیب دیده باشد ارزش بیشتری نسبت به خودرویی دارد که رنگ شده است زیرا معتقدند که با این کار ایراد ماشین را مخفی کرده اند. یا خودرویی که در یک سانحه دچار آسیب بدنه شده باشد دیگر آن استحکام اولیه را ندارد مگر آنکه آن قسمت از خودرو به طور کامل تعویض گردد که همه این موارد نیازمند یک کارشناس خودرو می باشد.

کارشناسی بدنه خودرو

کارشناسی بدنه خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا به هر نوع خوردگی، تغییر شکل یا دفرمه شدن، رنگ شدگی، تعویض و یا زنگ زدگی در قطعات می پردازد که نقش بسزایی در تعیین قیمت خودرو دارد. در صورتی که خودرویی در یک تصادف دچار آسیب شده باشد و تغییر ظاهر داده باشد طبیعتا از استحکام اولیه برخوردار نخواهد بود مگر اینکه قطعه یا بخش آسیب دیده تعویض شده باشد. کارشناسی بدنه خودرو خود شامل سه بخش می‌ باشد که عبارتست از:

  • بررسی شاسی و ستون‌های خودرو
  • بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو
  • بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو
برای اطلاعات بیشتر به سایت اتوناین مراجعه فرمایید.
  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

جیپ گرند چروکی خودروی پر قدرتی است که می‌توان گفت یک آفرودر عالی به شمار می آید. خودرویی همه فن حریف که قرار است هم قدم با رانگلر سال خوبی را برای جیپ رقم بزنند. نسل جدید جیپ گرند چروکی قرار است در آن از قوای محرکه پلاگین هیبرید به کار برده شود و سه ردیف تولیذ شوند. این اتومبیل برای آفرود در نظر گرفته شده ولی در حرکات آنرودی نیز نرمی و روانی خاصی از خود نشان داده و به احتمال ززیاد در نسل جدید قدرتمندتر ازقبل نشان خواهد داد. مدل 2021 این خودرو قرار است در یکی از کارخانه‌های جدید این کمپانی در دیترویت تولید شود  و همین مساله تغییراتی را در گروه تولیدی محصولات جیپ نشان می‌دهد.  جیپ در خصوص گزند چروکی جدید  چیز زیادی را درج نکرده است ولی یقینا این خودرو پلاگین هیبرید ارائه شده و به سیستم‌های کمکی نیمه خودران مجهز خواهد شد. جیپ گفته است با احیاء کارخانه جدیدش در آمریکای شمالی بیش از 400 شغل در آمریکا ایجاد خواهد کرد.

  • matin pishrow