بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

خون در ادرار، خون ادراری یا هماتوری یکی از مشکلاتی است که غالبا ترس زیادی در افراد ایجاد می‌کند. هماتوری دو نوع است؛ یکی هماتوری میکروسکوپی که فقط از طریق میکروسکوپ قابل مشاهده است و فقط با آزمایش ادرار مشخص می‌شود و دیگری هماتوری که با چشم قابل مشاهده است و بیمار به‌وضوح می‌تواند وجود خون در ادرار را مشاهده کند.


تعدادی علائم و شرایط متفاوت وجود دارند که می توانند سبب نگرانی شما شوند. در میان این موارد، وجود خون در ادرار یکی از هشدار دهنده ترین موارد می باشد و ممکن است فورا شما را به این نتیجه برساند که به سرطان مبتلا هستید.


دلایل خون در ادرار:

عفونت مجاری ادراری، علت خون در ادرار

عفونت مجاری ادراری می تواند به وسیله ورود باکتری به میزراه و راه یافتن آن به درون مثانه ایجاد شود. سپس باکتری در آن قسمت می تواند تقسیم شود، که این وضعیت سبب ایجاد شماری از علائم می گردد.


در عفونت مجاری ادراری، در کنار وجود خون در ادرار ممکن است متوجه شوید که ادرار شما دارای بویی شدید است، نیازی مبرم به ادرار کردن دارید و هنگامی که سعی در ادرار کردن دارید احساس سوزش می کنید. همچنین ممکن است این سوزش را در حین نزدیکی جنسی نیز احساس کنید.


  • ۰
  • ۰

مزایای درمان کیست مویی با لیزر

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال به بیماری رانندگان معروف است زیرا مهمترین عامل آن نشستن های طولانی مدت است. کیست مویی منجر به ایجاد کیست حاوی مو در اطراف ناحیه کمر می گردد و این امر ناشی از برگشت مو به داخل پوست روی می دهد. کیست مویی به جز موارد نادر بدون استفاده از روش های تهاجمی درمان نمی شود، درمان کیست مویی با لیزر بهترین و موثرترین روشی است که می تواند این بیماری را بدون دردسر درمان کند.

درمان کیست مویی با لیزر

لیزر یا همان اشعه مادون قرمز قادر است بدون عوارض و در کمترین زمان ممکن برای همیشه شما را از شر این کیست خلاص کند. در طی لیزر درمانی اشعه تمامی نواحی کیست مویی را بدون آسیب به نواحی اطراف سوزانده و جدا می کند و در نهایت بافت های آسیب دیده را ترمیم می نماید.

مزیت درمان کیست مویی با لیزر

  • روش لیزر درمانی فاقد درد و یا خونریزی

  • درمان کیست مویی با لیزر در مدت زمان اندکی انجام شده و نیاز به حضور طولانی مدت در بیمارستان ندارد.

  • لیزر روش کامل قطعی است.

  • با انجام لیزر احتمال ابتلا به سایر عفونت ها وجود ندارد.

  • این روش بدون آسیب به پوست بوده و اسکاری به جای نمی گذارد.

  • انجام لیزر نسبت به مزیت های فراوان آن، هزینه مناسبی دارد.

  • درمان کیست مویی با لیزربدون عوارض جانبی یا آسیب به سایر بافت ها انجام می شود.

هزینه درمان کیست مویی با لیزر

درمان کیست با لیزر روشی قطعی است و نیازی به تکرار و یا استفاده از سایر روش ها ندارد که این امر هزینه های درمان را به شدت کاهش می دهد. برای اطلاع از هزینه دقیق درمان کیست مویی با لیزر نیاز به مراجعه نزد پزشک و بررسی وضعیت بیماری است.

در مورد پرداخت هزینه درمان این بیماری توسط بیمه باید بگوییم، موسسه های بیمه اندکی هستند که پرداخت هزینه این عمل را بر عهده می گیرند. همچنین لازم به ذکر است که انجام لیزر درمانی در مقایسه با روش های مشابه مانند عمل جراحی نیاز به پرداخت هزینه کمتری دارد.

منبع : ایران کلینیک

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

یکی از بیماری های شایع آنورکتال در بالغین هموروئید می باشد که عامل زمینه ای و علایم و درمان آن بطور مفصل مورد بررسی قرار گرفته ولی در کودکان مطالعات بسیار کمی روی هموروئید انجام شده است. آیا در کودکان هم هموروئید دیده می شود؟ با مراجعه به کتب و مقالات مشخص می شود که در مورد هموروئید کودکان بررسی اندکی صورت گرفته است و اغلب گزارشات هموروئید را متعاقب هیپرتانسیون پورت ذکر نموده اند. هدف ما از این مطالعه بررسی هموروئید در کودکان است و می خواهیم بدانیم آیا این بیماری در کودکان سالم هم دیده می شود و یا خیر؟ با مراجعه به پرونده بیماران بستری در بیمارستان های امیرکبیر و بهرامی در طی سال های 78-1362 مشخص شده است که در بیش از 30 هزار عمل جراحی انجام شده فقط 7 مورد هموروئید وجود داشته است. این 7 بیمار بررسی شدند که 6 مورد پسر بودند (85%) و شایع ترین سن مراجعه حدود 6 ساله بوده است. بیشتر بیماران بعلت توده ناحیه آنال (43%) و بعد از آن به علت ترومبوز (28.5%) مراجعه کرده بودند. در بررسی بیماران هیچ نکته پاتولوژیک دیگری یا بیماری زمینه ای وجود نداشته است و بعد از درمان جراحی و طبی تمام بیماران بدون عارضه پاسخ رضایت بخش داده اند. لذا نتیجه می گیریم که هموروئید در اطفال نیز می تواند بدون عامل زمینه ای ایجاد شود و اغلب پاسخ درمانی مناسب و بدون عارضه را در این بیماران انتظار داشت و البته اغلب بیماران دچار فیشر آنال-پرولاپس رکتوم-پولیپ رکتوم بعنوان هموروئید مراجعه نمایند.


علل ایجاد فیشر آنال :

علت واقعی ابتلا به فیشر آنال بطور کامل شناخته نشده و ممکن است این علت در بزرگسالان با کودکان متفاوت باشد. در کودکان معمولا به دلیل یبوست همراه با درد حین دفع مدفوع دیده می شود. در هر صورت وجود فیشر سبب امتناع کودک از دفع می شود که خود آن یبوست ثانویه ایجاد کرده، باعث دفع مدفوع سفت با کالیبر (قطر) بیشتر شده و از ترمیم زخم یا ترک مقعد جلوگیری می کند. ترس و تجربه  دفع دردناک نیز سبب تشدید چرخه زخم و یبوست می شود.


در بزرگسالان علت فیشر مقعد افزایش فشار کانال آنال، ثانویه به اسپاسم (گرفتگی) عضلات صاف اسفنکتر داخلی ذکر شده است.


 این اسپاسم سبب ایسکمی (کاهش خون رسانی) و نهایتا موجب زخم در کانال آنال می شود. درد این ناحیه نیز ثانویه به ایسکمی بیان شده است و به دلیل اینکه ناحیه خلفی کانال آنال بطور طبیعی کم خون ترین محل در ناحیه به شمار می رود، ایجاد زخم در این محل شایع تر است. 


در حالت استراحت، افزایش فشار کانال آنال در افرادی که فیشر مقعد دارند، بیشتر دیده می شود. کاهش فشار کانال آنال به دنبال درمان دارویی و یا جراحی با مکانیسم بهبود خون رسانی منطقه، سبب بهبود زخم و کاهش درد در این بیماران می شود. البته به نظر می رسد که این علت، سبب ایجاد فیشر در کودکان نمی شود. در کودکان بدون دخالت درمانی، خیلی از موارد فیشر آنال بطور خود به خود ترمیم پیدا می کند. 


این بهبودی خود به خودی شاید به دلیل خون رسانی بالا، قدرت ترمیم بهتر و  متفاوت بودن علت ایجاد آن در کودکان باشد. فیشر آنال خوب نشده و مقاوم به درمان می تواند به علت عفونت زخم و یا تحریکات مکانیکی و شیمیایی در آن فرد خاص باشد. التهاب طولانی مدت فیشر در کودکان می تواند باعث هیپرتروفی (افزایش ضخامت) مخاطی در بالای زخم و ایجاد پوست اضافه آویزان در پایین زخم شود. این زخم ها به ندرت در کودکان دیده می شود ولی در صورت وجود، بایستی بیوپسی (نمونه برداری) نیز از لحاظ احتمال ابتلا به بیماری کرون انجام شود.


 

تشخیص فیشر مقعد:


در هر سنی از کودکی ممکن است دیده شود. سن تیپیک (شایع) ابتلا به این بیماری حدود 2 سالگی است. علامت شایع آن در کودکان، خونریزی روشن هنگام دفع مدفوع و درد همراه آن است. معمولا با گریه کودک همراه بوده و مدفوع کودک آغشته به رگه های خونی است. اغلب این کودکان به خاطر درد و پرهیز از دفع، دچار یبوست ثانویه شده که این خود باعث تشدید بیماری می گردد. 


تشخیص با مشاهده مستقیم زخم در معاینه فیزیکی معلوم می شود. رویت این زخم با چشم غیر مسلح برای تشخیص قطعی کافی است. معمولا زخم  در خلف مقعد دیده می شود ولی در کودکان می تواند در نواحی دیگر هم رویت شود. در کودکان دختر شایع ترین محل فیشر در قسمت قدام مقعد قرارگرفته است. در فیشر مزمن کودکان، پوست آویزان (اسکین تگ) دیده می شود. 


گاهی فیشر های متعدد در مقعد دیده می شود که ممکن است به صورت زخم های بزرگتر خود را نشان دهند. در این موارد غیر شایع باید ابتلا به  بیماری های دیگر از جمله بیماری کرون، بیماری های تضعیف کننده سیستم ایمنی، سل، عفونت های ونرال (مقاربتی) و بدخیمی ها را با بیوپسی (نمونه برداری)، کشت و کولونوسکوپی رد کرد.


 

درمان فیشر آنال:


در اغلب موارد، فیشر آنال بدون دخالت درمانی خود به خود بهبود می یابد. شقاق مقعد فقط در کودکان علامت دار نیاز به درمان دارد. 


در شقاق همراه با یبوست و دفع مدفوع دردناک، تجویز ملین لازم است. استفاده از لوبریکانت (ژل) سبب راحتی دفع مدفوع می شود. هدف از درمان، قطع سیکل یبوست و شقاق است که با از بین رفتن درد زمان دفع، این هدف حاصل می شود. با این درمان غالبا فیشر خوب می شود.


 تزریق سم بوتولینیوم (بوتاکس) در فیشر های مزمن کودکان توصیه شده است. این تزریق در هر 4 ربع مقعد با دوز 15 تا 25 واحد در اسفنکتر داخلی به منظور فلج کردن آن، تزریق می شود. معمولا بهبودی در عرض چند هفته حاصل می شود و در صورت مقاوم بودن شقاق به درمان، تکرار تزریق بلامانع است. از تری نیتریت گلیسریل موضعی نیز در درمان شقاق کودکان استفاده می کنند.

 

درمان جراحی شقاق در کودکان:


درمان جراحی شامل برداشتن زخم فیشر، دیلاتاسیون (متسع کردن ناحیه) در زیر بیهوشی و اسفنکتروتومی داخلی (بریدن اسفنکتر داخلی) است. اسفنکتروتومی داخلی به نظر می رسد که موثرترین روش درمان جراحی باشد. برداشتن زخم  فیشر همراه با تجویز ملین، 80 درصد شانس بهبودی دارد. دیلاتاسیون یا اتساع آنال به دلیل عدم امکان ارزیابی میزان آسیب اسفنکتر توصیه نمی شود. در هر صورت درمان فیشر مزمن در صورت مقاوم بودن به روشهای درمانی و تزریق سم بوتولینیوم، جراحی است. عمل جراحی توصیه شده در این بیماران اسفنکتروتومی داخلی و کناری آنال همراه با بیوپسی برای رد یا تایید بیماری کرون است. 


درمان یبوست بچه ها

نوشیدن مقدار کافی مایعات خصوصا آب، در کودکتان مطمئن شوید، در صورتی که تغذیه کودکتان را از شیر مادر به شیرهای مصنوعی تغییر داده اید، با نظر پزشکتان مقدار آب آن را افزایش دهید. در کودکان بالای ۶ ماه می‌توان آب میوه جاتی مثل آب سیب و گلابی را برای برطرف کردن یبوست استفاده کرد، می توانید با مقادیر کم شروع کنید و به مرور میزان آن را افزایش دهید.

در صورتی که آب میوه ها برای برطرف کرن یبوست مؤثر نبودند، از رژیم های غذائی پر فیبر، دو بار در روز استفاده کنید. از غذاهای پر فیبر اطفال می توان به انواع لوبیاها، نخود سبز، زردآلو، آلو، و اسفناج اشاره کرد.

ماساژ ملایم شکم کودک، می تواند از تا حدی مشکل او را برطرف کند، همچنین خواباندن او به پشت و خمیده نمودن پاهایش به سمت شکم، به همراه چرخش ملایم در جهت عقربه های ساعت نیز روش نسبتا مؤثری در برطرف کردن این مشکل می باشد. در کودکان بالای ۶ ماه که از این روش نتیجه نگرفته باشند می توان (زیر نظر پزشک) از شیاف های گلیسرین برای نرم کردن مدفوع استفاده کرد.

استفاده از این شیاف ها تنها برای یک تا دو بار مجاز است. در صورتی که پاسخ مناسبی از این کار حاصل نشد، حتما با پزشک خود مشورت نمائید. استفاده از روش های تنقیه یا مصرف شل کننده های مدفوع بدون تجویز پزشک، توصیه نمی شود.


درمان های خانگی هموروئید در بچه ها

کرم های مناسب برای بچه ها در داروخانه ها وجود ندارد .برای کنترل درد ایبوبروفن توصیه می شود. بچه باید روزی چند بار به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه در لگن اب گرم بنشیند. اگر پودر جو دو سر به آب گرم اضافه شود تسکین دهنده است. پاشیدن نشاسته ی ذرت در ناحیه مقعد خارش را کنترل می کند. درد  این ناحیه را می توان با گذاشتن کیسه ی یخ که با حوله پوشیده شده به مدت ۵ دقیقه تسکین داد. در کودکان مصرف روغن های معدنی مانند پارافین و نرم کننده های مدفوع نیز توصیه می شود ( البته تحت نظر پزشک ) به طور معمول بچه های ۲ ساله باید حداقل ۵ گرم فیبر در روز دریافت کنند. برای کودکان بزرگتر سن بچه+ ۵ گرم فیبر باید محاسبه شود مثلا یک بچه ۸  ساله باید ۱۳ گرم فیبر روزانه مصرف کند.


رژیم غذایی هموروئید در بچه ها

یک رژیم پر فیبر مهم ترین راه درمان هموروئید است شامل سبزی ؛ میوه تازه ؛ حبوبات ؛ نان ؛ برنج قهوه ای ؛ اجیل ؛ دانه ها ؛ عدس. بچه ها باید از خوراکی هایی که باعث یبوست می شوند اجتناب کنند شامل شیر ؛ پنیر ؛ بستنی ؛ کیک ؛ و غذا های پردازش شده. بچه هایی که هموروئید دارند باید آب میوه فراوان بنوشند و  نوشیدنی های کافئینه و چای مصرف نکنند زیرا آن ها ادرار آور بوده و آب را از بدن بچه ها خارج می کند.

ــ به جای استفاده از شیر پر چرب از شیر کم چرب یا شیر سویا استفاده کنید.

ــ مقدار شیر مصرفی کودک را تا میزان ۱/۵ تا ۲ لیوان کم کنید.

ــ از دادن غذاهایی که موجب یبوست می شوند جدا خودداری کنید.از جمله موز ـ هویج پخته  ـ غذا های چرب مثل سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای آماده  ـ برنج سفید ـ شیر ماست پنیر بستنی. اگر لبنیات را به خاطر یبوست محدود کردید منابع دیگر کلسیم  از قبیل پرتغال جعفری سویا کلم و دانه ها  را به کودک بدهید . غذا های فیبری و سبوس دار را  در غذا های بچه ها قرار دهید .به

مایعات مثل آب ـ آب سیب ـ آب گلابی به بچه ها بدهید


منبع : مجله دانشکده پزشکی ،عصر ایران

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

مزایای درمان شقاق با لیزر نسبت به سایر روش های عمل جراحی

در گذشته در صورتی که روش هایی مثل تغییر سبک زندگی از جمله تغییر رژیم غذایی و ورزش بر روی درمان بیماری فیشر موثر نبود از دیگر روش های عمل شقاق استفاده می شد، روش های سنتی مشکلات بسیاری دارد اما امروز استفاده از لیزر به عنوان روشی موثر و پیشرفته بدون هیچ عارضه ای می تواند در درمان بیماری شما مفید باشد، لیزر درمانی شقاق بستگی به میزان عود بیماری دارد در صورتی که شقاق در مرحله ی حاد قرار داشته باشد می توان آن را با لیزر کم توان نیز درمان نمود و اگر بیماری در حالت مزمن قرار داشته باشد نیاز به اشعه پرتوان است. برخی از مزایای درمان شقاق با لیزر به این شرح است:

  • بدون درد و خونریزی : مسلماً انجام روش های سنتی جراحی شقاق مثل فیشرکتومی که با استفاده از تیغ جراحی انجام می پذیرد، درد و خونریزی بسیاری را به بیماری تحمیل می کند، ولی انجام روش های درمان با استفاده از لیزر بدون هیچ گونه درد و خونریزی است زیرا که لیزر عروق آسیب دیده را ترمیم نموده و خونریزی آنها جلوگیری به عمل می آورد همچنین میزان درد با استفاده از این روش به حداقل کاهش پیدا می کند.
  • بدون نیاز به بیهوشی : برای انجام روش های جراحی سنتی شقاق نیاز به تزریق دارای بیهوشی می باشد، این دارو همراه با عوارض بسیاری برای بدن است و استفاده از آن جز در موارد ضروری توصیه نمی شود اما انجام روش لیزر نیاز به بیهوشی نیست بلکه می توان با استفاده از بی حسی موضعی این عمل را انجام داد.
  • بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان : برای انجام عمل جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان و انجام آزمایشاتی قبل از انجام عمل می باشد اما انجام لیزر به صورت سرپایی صورت می گیرد و نیازی به بستری شدن نخواهد بود.
  • عدم ابتلا به بیماری های ویروسی : انجام عمل جراحی باز هر چند که در محیط استریل صورت می گیرد ولی با این حال ریسک ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر هپاتیت و یا ایدز را افزایش خواهد داد در صورتی که انجام لیزر بدون ایجاد برش مانع از ابتلا به بیماری می گردد.
  • جلوگیری از عوارض این بیماری : تجربه نشان داده اغلب بیماران پس از انجام روش های جراحی شقاق دچار عدم کنترل در دفع مدفوع و گاز های روده می شوند از همین روی انجام روش جراحی به ندرت صورت می گیرد. ولی درمان فیشر با لیزر بدون هیچ گونه عارضه ای خواهد بود.
  • عدم نیاز به طی کردن دوره نقاهت : طی تحقیقات به عمل آمده بسیاری از بیماران به سبب داشتن مشغله روزانه و نداشتن وقت کافی برای طی کردن دوره نقاهت از درمان بیماری خود سرباز می زنند که باید بدانند در این حالت بیماری آنها پیشرفت نموده و ممکن است درمان را با مشکل مواجه نماید، اما در حال حاضر استفاده از لیزر درمانی مشکل این بیماران را حل می نماید زیرا این روش نه تنها نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد بلکه نیازی به زمان برای طی کردن دوره نقاهت نیز نخواهد بود و فرد می تواند بلافاصله به محل کار و روال عادی زندگی بازگردد.
  • عدم نیاز به پانسمان : یکی دیگر از مشکلاتی که انجام روش های جراحی با خود به همراه می آورد نیاز به پانسمان کردن است که در درمان شقاق با لیزر این مشکل وجود ندارد.
  • هزینه کمتر : یکی از مواردی که باید در درمان با لیزر در نظر بگیرید این است که بیمه هزینه آن را تقبل نمیکند اما با این حال لیزر هزینه ای کمتر نسبت به انجام عمل جراحی شقاق دارد.

مزایای درمان شقاق با لیزر

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

روش های درمان خانگی فیستول اگر به درستی انتخاب شوند می توانند تاثیر چشمگیری بر روی کاهش علائم و نشانه هایی مانند درد ، عفونت و التهاب داشته باشند . اما باید توجه کنید که هیچ یک از این روش ها به عنوان یک روش درمانی قطعی و موثر نیستند و همچنان تنها روش درمانی قطعی برای بیماری فیستول انجام عمل جراحی یا روش درمان با لیزر است .


درمان خانگی از اولین روش های درمانی بشر برای درمان بسیاری از بیماری هاست . بسیاری از این روش ها تا به امروز هم شناخته شده اند و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده ی افراد قرار می گیرند .

ایمنی بیشتر و عوارض کمتر این روش نسبت به سایر روش های درمانی مثل عمل جراحی باعث شده است که امروزه استقبال مردم از این روش ها مثل گذشته افزایش یابد و گرایش به این نوع درمان در بسیاری از موارد بیشتر دیده شود .

مشکل بودن روش های درمان تهاجمی مثل انجام عمل جراحی ، طولانی شدن پروسه ی درمان ، هزینه های گزاف مربوط به بیمارستان و اتاق عمل و از همه مهم تر ترس از انجام عمل جراحی موجب می شود که افراد برای درمان بسیاری از بیماری های خود به روش های درمانی ساده تر و کم هزینه تر مثل روش های درمان خانگی روی بیاورند .

از طرفی درمان وقتی از نظر پزشکی کامل به حساب می آید که حال بیمار به صورت کامل بهبود یافته است و تمامی علائم و نشانه های بیماری به طور کلی از میان رفته است در غیر این صورت درمان محسوب نمی شود . فقط کاهش دادن علائم و نشانه هاست .

با وجود اینکه در حال حاضر تنها روش درمانی موثر و قطعی برای بیماری فیستول ، انجام عمل جراحی است با این حال بسیاری از افراد هنوز هم به روش های درمان خانگی برای درمان این بیماری روی می آورند.

  • ۰
  • ۰
باورهای اشتباه و رایج درباره‌ی بیماری بواسیر یا هموروئید

هموروئید یا بواسیر یکی از انواع بسیار شایع بیماری های مقعدی است، این عارضه به تورم و گشاد شدن عروق این ناحیه گفته می شود. هموروئید را می توان به عنوان بیماری نسل جدید معرفی کرد، زیرا یکی از علت اصلی آن مصرف غذاهای فاقد فیبر کافی و عدم فعالیت می باشد. این عارضه همراه با علائمی مانند درد، سوزش، خارش، خونریزی و … نمایان می شود. نکته ای که در رابطه با این بیماری مطرح است، باورهای غلط در مورد آن می باشد، ما در این مقاله قصد داریم به بازبینی حقایق بپردازیم تا بیماران مبتلا به بواسیر را در این مورد آگاه کنیم.

باور های اشتباه تغذیه ای

بواسیر از بیماری های گوارشی است که رابطه ای مستقیم با تغذیه فرد دارد، یعنی غذایی که می خورید می تواند بر روی عملکرد روده تاثیر گذاشته و منجر به بیماری هایی نظیر بواسیر گردد.

تاثیر رژیم غذایی بر بواسیر یا هموروئید

همان طور که گفتیم بواسیر از بیماری های گوارشی است و مهمترین عامل آن نیز یبوست شناخته می شود. پس رابطه ای مستقیم با بواسیر دارد. در واقع می توان گفت رژیم غذایی کم فیبر و مصرف کم مایعات موجب یبوست می شود. در نتیجه برای درمان بواسیر لازم است رژیم غذایی خود را تغییر دهید و به جای مصرف غذاهای آماده و کم فیبر، مصرف میوه ها و سبزیجات غنی از فیبر را جایگزین کنید.

تاثیر غذاهای تند بر روی بواسیر یا هموروئید

تا به حال هیچ رابطه ای مابین مصرف غذاهای تند و خونریزی از بواسیر کشف نشده است و این تصور نیز اشتباه است. همچنین در رابطه با خونریزی باید بگوییم، معمولاً بواسیر زمانی دچار خونریزی می شود که عروق دچار ترومبوزه یا بیرون زدگی شوند. در این حالت در اثر دفع این عروق آسیب دیده و دچار خونریزی می شوند.

باور های اشتباه آماری

بواسیر یا همان هموروئید بیماری بسیار شایعی است که در حدود ۵۰% افراد برای یکبار هم که شده در سنین مختلف به آن مبتلا می شوند. این عارضه اغلب در اثر رژیم غذایی غلط و عدم تحرک کافی که به یبوست می انجامد، ایجاد می شود. بواسیر را می توان در مراحل ابتدایی با استفاده از درمان های خانگی درمان نمود اما در صورتی که علائم شما بیش از یک هفته تداوم داشته و علارغم درمان های خانگی بهبود نیافته است، لازم است بدون احساس ترس یا خجالت برای درمان اقدام نمایید.

باور های اشتباه سنی

باور اینکه تنها عامل بروز این بیماری افزایش سن است کاملا غلط است. کهولت سن با تضعیف عروق و عضلات رابطه دارد اما تنها عامل بواسیر شناخته نمی شود. عوامل بسیار دیگر از جمله یبوست، عدم تحرک کافی، حمل و جا به جایی اشیاء سنگین و .. می توانند به عنوان عاملی برای بواسیر شناخته شوند. در نتیجه نمی توان گفت جوان تر ها به بواسیر مبتلا نمی شوند بلکه این بیماری ممکن است در هر سنی رخ دهد.

باور های اشتباه در رابطه با تحرک

برخی افراد اعتقاد دارند، بیماران مبتلا به بواسیر باید از انجام ورزش پرهیز کنند در حالی که ورزش برای تمام بیماری ها از جمله بواسیر مفید است. یکی از عللی که بواسیر ایجاد میشود، عدم تحرک کافی است. از همین روی ورزش نه تنها مضر نیست بلکه بیماران می توانند با ورزش حرکات روده را بهبود بخشند و به درمان بیماری کمک کنند اما باید توجه داشته باشید ورزش های مناسب با این بیماری مانند پیاده روی، شنا و… که فشار زیادی به بدن وارد نمی کنند، انجام دهید. زیرا ورزش های سنگین نظیر وزنه برداری، وضعیت را وخیم تر می کند.

باورهای اشتباه درباره‌ی روش‌های درمان

برخی افراد تصور می کنند تنها راه درمان هموروئید از جراحی است که کاملاً غلط است. درمان این بیماری با روش های مختلف و متعددی امکان پذیر است، که شامل روش های خانگی، دارویی و تهاجمی تر مانند جراحی و لیزر است. این بیماری در مراحل اولیه تنها با استفاده از درمان های خانگی بهبود می یابد. درمان جراحی تنها در مورد هموروئید های پیشرفته درجه ۳ و درجه ۴ کاربرد دارد که امروزه این نوع هموروئید ها نیز با استفاده لیزر به راحتی و بدون درد و خونریزی درمان می شوند.

باورهای اشتباه و رایج در مورد عوارض

هموروئید خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش میدهد ! این باور کاملاً اشتباه است. زیرا هیچ شواهدی مبنی بر رابطه سرطان و هموروئید کشف نشده است. تنها نگرانی که در این مورد وجود دارد این است که خونریزی ناشی از هموروئید با خونریزی ناشی از سرطان به اشتباه تشخیص داده شود که نتیجه آن دیر اقدام کردن برای درمان سرطان و پیشرفت آن است. از همین روی توصیه می شود در صورت تجربه هرگونه خونریزی غیر طبیعی با پزشک در این باره مشورت کنید.

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

فعالیت هایی بعد از عمل هموروئید

لازم است بلافاصله بعد از عمل هموروئید شروع به راه رفتن نمایید. افزایش فعالیت خطر لخته شدن خون را کاهش داده و موجب بهبود تنفس و جلوگیری از عفونت تنفسی می‌شود.

 تا چند روز بعد از عمل هموروئید از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت‌های شدید خودداری کنید.

 همچنین از زور زدن هنگام اجابت مزاج خودداری نمایید.

 بیشتر افراد ۷ تا ۱۰ روز بعد از جراحی هموروئید می‌توانند به سر کار معمول خود برگردند، اما بهبودی کامل ۲ تا ۴ هفته طول می‌کشد.


تغذیه مناسب بعد از عمل همروئید چیست ؟

 در چند روز اول بعد از عمل هموروئید مایعات و غذاهای سبک و ملایم (برنج ساده، موز، نان تست) مصرف نمایید. بعد از چند روز می‌توانید رژیم غذایی معمول خود را از سر بگیرید.


 بعد از ۳ تا ۴ روز از عمل هموروئید لازم است رژیم غذایی با فیبر بالا مصرف کنید تا حرکات روده شما راحت‌تر شده و از بازگشت مجدد هموروئید پیشگیری شود.


 روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.


 مصرف فراوان میوه و سبزیجات به تسکین درد بعد از عمل هموروئید و راحت بودن حرکات روده کمک می‌کند.


 برای راحت‌تر شدن عمل دفع می‌توانید از نرم‌کننده‌های مدفوع یا ملین های ملایم تجویز شده استفاده نمایید