بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای درمان شقاق با کپسول ویتامین ای کافیست که قرص یا کپسول ویتامین E را ابتدا تکان دهید تا مواد داخل آن مخلوط شود. سپس با قیچی آن را باز کنید.


در مرحله بعدی مواد داخل کپسول ویتامین ای که روغن ویتامین ای هست، را با دست یا انگشت خود در محل شقاق بمالید.


درمان شقاق با کپسول ویتامین ای


 


تاکید می کنیم که باید انگشتتان داخل مقعد برود و مکان را کامل روغن مالی کند.


این کار را هر شب انجام دهید تا کم کم نتیجه بگیرید. توقع نداشته باشید با یکبار استفاده درمان شقاق با کپسول ویتامین ای امکانپذیر باشد. می توانید روزی دوبار این روش را انجام دهید.


پس برای درمان شقاق و درمان بواسیر استفاده از کپسول ویتامین ای را فراموش نکنید.


با انجام این کار کم کم ملاحظه می کنید که درد شقاق کاهش یافته و حتی در صورت داشتن سابقه خونریزی مشکل تان رفع می شود. به مرور بواسیر هم کوچک و کوچکتر خواهد شد.


تاثیر ویتامین ای بر روی زخم ها از قدیم الایام به اثبات رسیده است.

منبع : سایت برفانک

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

حمام نشیمن وسیله‌ای است که به منظور آب درمانی ناحیه میاندوراه (پرینه) استفاده می‌گردد. درون این وسیله آب ریخته می‌شود و ناحیه میاندوراه شخص با نشستن بر روی آن، درون آب قرار می‌گیرد. از این وسیله به منظور تسکین درد، تسریع درمان و رفع خشکی پوست در ناحیه میاندوراه در دوران پس از زایمان و اپیزوتومی و اعمال جراحی نظیر هموروئیدکتومی (جراحی هموروئید) و در دورانی که فرد به بیماری‌هایی از قبیل فیشر مقعدی، پروستاتیت، هموروئید، آبسه مقعدی، پرولاپس رکتوم، زخم‌های تناسلی و عفونت مهبل دچار است استفاده می‌گردد.

شیوه کاربرد


به طور کلی استفاده از این وسیله بسیار ساده می‌باشد و کافی است شخص درون این وسیله را با آب پر نموده و سپس بر روی آن بنشیند. حمام‌های نشیمن در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند اما مدل‌های متداول و پرکاربرد این تجهیز، قابلیت قرارگیری بر روی انواع توالت‌های فرنگی را دارا می‌باشند. درون سیتزبث را می‌توان با آب گرم، سرد یا حتی ولرم پر نمود. همچنین برخی افراد از مواد افزودنی از قبیل نمک، سرکه، جوش شیرین درون آب استفاده می‌نمایند. به طور کلی از آب گرم بیشتر به منظور تسکین درد استفاده می‌گردد و فرد برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون آب با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد می‌نشیند تا آب خنک شود. از آب سرد به همراه سیتزبث برای یبوست، التهاب، واژینال دیس سارژ، چکمیزک و ... استفاده می‌شود. البته لازم است ذکر شود شیوه استفاده، متناسب با هدف استفاده و تأثیرات آن متفاوت می‌باشد و این تفاوت در دمای آب، مدت زمان و تعدد استفاده می‌باشد. برخی افراد ترجیح می‌دهند به طور متناوب سه تا پنج بار از آب گرم (به مدت ۳ تا ۴ دقیقه) و از آب سرد (به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه) استفاده نمایند. عموماً استفاده از آب به منظور تسکین درد کافی می‌باشد اما برخی افراد ترجیح می‌دهند از افزودنی‌هایی از قبیل نمک ویا جوش‌شیرین به آب بیفزایند. این افزودنی‌ها به کاهش عفونت کمک می‌نماید.

نکات

در استفاده از این وسیله نیاز است تا چندین نکته رعایت شود: - در خصوص تعداد دفعات استفاده از سیتزبث با پزشک معالج مشورت شود. - در صورت استفاده از مواد افزودنی در آب، حتماً در این رابطه با پزشک معالج خود مشورت نمایید. خطرات به طور کلی حمام نشیمن در دسته تجهیزات بسیار کم خطر قرار دارد. در صورتی که از آب گرم استفاده نماید؛ با توجه به اینکه آب گرم موجب انبساط رگ‌های می‌گردد، این امکان وجود دارد که فرد احساس سرگیجگی نماید.

منبع : wikipedia

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

درمان فیستول مقعدی با روش VAAFT و مراقبت های پس از عمل


درمان فیستول با روش VAAFT

 

یکی از راهکار های موثر و قابل قبول درمان فیستول با روش VAAFT می باشد، قبل از معرفی این روش درمانی به معرفی بیماری فیستول می پردازیم؛ این بیماری یکی از انواع بیماری های ناحیه ی مقعد است که به شکل ایجاد مجرایی بر روی پوست نمایان می شود، یک طرفه این مجرای به داخل روده و طرف دیگر به سطح پوست راه دارد در نتیجه این مجرای عفونت های روده را به سطح پوست منتقل می نماید. این بیماری نیاز به درمان فوری داشته زیرا در غیر این صورت مشکلات بسیاری را برای بیماری به همراه می آورد.

برای درمان فیستول راهکار های مختلفی وجود دارد که شامل مصرف دارو، درمان های خانگی، جراحی، لیزر و … می شود.

درمان فیستول الزامی می باشد زیرا که این بیماری خود به خود بهبود نمی یابد، با استفاده از روش جراحی قسمت های آلوده از بین می رود تا فیستول بهبود یابد اما باید در طی جراحی کمترین میزان آسیب به عضله اسفنکتر خارجی وارد شود زیرا که این عضله نقش مهمی در بدن داشته و در صورت آسیب می تواند موجب بی اختیاری در دفع گردد به علاوه در صورتی که این روش به درستی انجام نگیرد امکان عود مجدد این بیماری وجود دارد.

این روش که به تازگی وارد ایران شده است از مزایایی زیادی برخوردار می باشد، اما هنوز هم می توان گفت بهترین و موثرترین روشی که امکان عود این بیماری را به حداقل کاهش میدهد درمان فیستول با لیزر است، این روش هیچ یک از مشکلات سایر روشها را به همراه ندارد زیرا که لیزر نه تنها به بافت های اطراف فیستول آسیبی وارد نمی کند بلکه با استریل کردن محل عمل مانع ابتلا بیمار به عفونت های دیگر می شود از دیگر مزیت های این روش می توانیم به کاهش درد، هزینه ی کمتر،عدم خونریزی اشاره کنیم. در برخی موارد از روش VAAFT  برای درمان کیست مویی یا سینوس پیلونیدال نیز استفاده می شود.

درمان فیستول با روش VAAFT به دو منظور صورت می گیرد یکی تشخیص و دیگری درمان این بیماری :

تشخیص فیستول :

یکی از کاربرد های متد VAAFT تعیین درست محل ایجاد سوراخ داخلی فیستول است به علاوه با استفاده از این روش می توان محل ایجاد آبسه های احتمالی و حفره های ثانویه احتمالی را نیز تعیین نمود،از طریق این فیستولوسکوپ مسیر فیستول بر روی نمایشگر قابل مشاهده می باشد. اگر بافت بر روی زخم فیستول را پوشانده باشد، باید این بافت را حذف نمود تا بتوانیم داخل مسیر فیستول را ببینیم به همین علت در برخی موارد از بیهوشی نخاعی یا عمومی استفاده می شود.

درمان فیستول :

درمان فیستول با روش VAAFT بدون نیاز به بستری شدن و به صورت سرپایی انجام می شود، هدف از انجام این درمان تخریب فیستول، پاکسازی فیستول و در نهایت بسته شدن سوراخ داخلی آن می باشد. این روش که با استفاده از یک تلسکوپ کوچک و باریک ( در حدود یک میلیمتر) انجام میگیرد، که در این حالت این تلسکوپ وارد مجرای فیستول شده و بافت های مرده را از بین می برد و درون کانال فیستول را شستشو می دهد سپس سوراخ داخلی فیستول بسته خواهد شد، در مرحله ی بعد فیستول با حداقل زخم ممکن بسته خواهد شد، این روش با کمترین میزان برش و بدون قطع عضلات اسفنکتر به درمان فیستول مقعدی می پردازد و امکان عود بیماری در آن بسیار کم است.

مراقبت های پس از درمان فیستول با روش VAAFT

مراقبت پس از هر درمانی از جمله روش VAAFT بسیار مهم زیرا می تواند در نتیجه ی حاصل از درمان تاثیرگذار باشد، این مراقبت ها می تواند در نتیجه گیری از درمان، سرعت بخشیدن به طول درمان موثر باشد. همچنین انجام روش های درمانی زیر در پیشگیری از بازگشت این بیماری نیز موثر خواهد بود. برخی از این راهکار های مراقبت به این شرح است:

  • اجتناب از مصرف غذاهایی با ادویه زیاد
  • افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات
  • نوشیدن کافی آب به اندازه ۸ تا ۱۰ لیوان در روز
  • رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از آلودگی مقعد
  • پرهیز از برقراری رابطه جنسی مقعدی
  • خشک و تمیز نگه داشتن مقعد پس از هر اجابت مزاج با استفاده از دستمال های نرم
  • استفاده از حمام سیتز یا نشستن در ظرف آب گرم برای مدت ۲۰ دقیقه در روز
  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

درمان فیستول با لیزر بدون بازگشت

پیشرفت علم کمک روز افزونی در پزشکی و بهبود راه‌های درمانی بسیاری از بیماری‌ها داشته است. امروزه لیزر توانسته جایگزین بسیاری از اعمال جراحی‌ سنگین و پر عارضه شود. کاربرد لیزر در جراحی فیستول مقعد به دلیل حساسیت و آسیب‌پذیری طبیعی ناحیه‌ی مقعد نسبت به سایر اندام‌ها از بسیاری از مشکلات این روند درمانی کاسته است. لیزر در تمامی اعمال جراحی از مزایای بسیاری برخوردار است. اما به دلیل تک بعدی بودن درمان فیستول مقعد و نبود راهی جز جراحی آن، نقش لیزر پررنگ‌تر و قابل درک‌تر خواهد بود.

در لیزر درمانی فیستول مقعد به جای استفاده از تیغ یا چاقوی جراحی و آسیب زدن به بافت‌های اطراف با کمک اشعه و انرژی ساطع شده از دستگاه لیزر مسیر فیستول را می‌بندند. لیزردرمانی می‌تواند با دقت و تهاجم کم‌تر به عضله‌ی دریچه مقعدی و حتی بدون کمترین خونریزی و درد انجام شود. زیرا لیزر این قابلیت را دارد تا هم اعصاب آسیب‌دیده حین جراحی و هم مویرگ‌های پاره شده را ترمیم کند. این جراحی سرپایی بوده و نیازی به بی‌هوشی عمومی و تحمل عوارض ناشی از آن ندارد.

درمان فیستول با لیزر در مدت محدودتر و با سرعت بیشتری انجام می گردد و فرد می‌تواند زودتر از سایر روش‌ها به فعالیت روزمره و کار خود بازگردد. احتمال عود یا عفونت ناشی از آن کم‌تر از سایر روش‌هاست. نگرانی‌ای از عارضه‌‌ی بی‌اختیاری مقعدی وجود ندارد، زیرا احتمال آن در این روش بسیار کاهش می‌یابد. البته ناگفته نماند لیزر احتمال انتقال بیماری‌های منتقل شونده از خون مانند هپاتیت و HIV را به حداقل و حتی صفر می‌رساند.
با ورود لیزر به حیطه‌ی درمانی ترس ناشی از جراحی بیماران و خانواده‌هایشان کم شده و افراد با خیالی آسوده‌تر برای درمان مشکلات خود پا به اطاق عمل می‌گذارند. پزشکان نیز از این روش درمانی به دلیل آسانی و کم‌تهاجمی بودن، بیشتر از روش‌های قدیمی و تیغ جراحی استقبال می‌کنند.

منبع : ایران کلینیک 

برای مطالعه ادامه مقاله می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 درمان فیستول با لیزر و جراحی بدون بازگشت و مراقبت های بعد از عمل جراحی

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ گروه اقتصادی - چند روز قبل از شروع سال 1398، با مسئول یکی از اتومبیل سازها، جلسه طولانی داشتیم، شاید بتوان کمکی کرد که صنعت اتومبیل سازی از این وضعیت بیرون بیاید. جلسه طولانی و چالشیِ ما از ساعت 19 شروع شد و تقریبا تا ساعت 11 شب ادامه داشت، که نتیجه مطلوبی در پی نداشت که. نکات زیر به نظرم شایان ذکر است: