بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بخشی از متن عکس بواسیر در وب سایت کلینیک عابدیان :

عکس هموروئید داخلی

هموروئید داخلی نوع شایعی از این بیماری مقعدی است. وقتی سیاهرگ های داخل مقعد (انتهای راست روده) در اثر عوامل مختلف مثل یبوست، تحت فشار قرار گیرد، گشاد و متورم می شوند و هموروئید داخلی ایجاد میشود.
 

عکس هموروئید داخلی
عکس هموروئید داخلی
تصویر بواسیر داخلی

عکس بواسیر خارجی

هموروئید خارجی در اثر متورم شدن یا گشاد شدن سیاهرگ های خارج از مقعد ایجاد میشود، موضع ایجاد این بیماری با دقت در هر عکس بواسیر  به طور کامل مشخص است.

عکس بواسیر خارجی ترومبوزه
عکس بواسیر خارجی
عکس بواسیر خارجی
تصاویر+ بواسیر خارجی

ب

عکس بیرون زدگی بواسیر

اصطلاح بیرون زدگی بواسیر تنها در مورد هموروئید داخلی که پیشرفت کرده، کاربرد دارد. این نوع بیماری در اثر متورم شدن سیاهرگ ها داخل کانال مقعد (رکتوم) ایجاد میشوند. این سیاهرگ های متورم پس از مدتی در اثر اعمال فشار و یا عبور مدفوع به سمت پایین که همان خروجی مقعد قرار دارد، دچار افتادگی شده و اصطلاح پرولاپس میشوند. با ادامه این فرآیند زائده ای گوشتی که همان سیاهرگ است از مقعد بیرون می زند.

در هموروئید های درجه 2، 3 و 4 این زائده قابل مشاهده است که در نوع 4 به هیچ وجه، حتی با فشار دست نیز به داخل بر نمی گردد. این شرایط می تواند به شدت دردناک باشد و حتی فرد در دفع مدفوع نیز با مشکل مواجه شود. درمان بواسیر بیرون زده سریع و اورژانسی انجام میشود. در ادامه چند عکس بیرون زدگی بواسیر را مشاهده می کنید.

عکس بیرون زدگی بواسیر

تصاویر بواسیر زنان

آمار های ابتلا به این بیماری نشان داده، زنان به علت شرایط مختلفی که در طول زندگی تجربه می کنند، بیشتر در معرض هموروئید قرار می گیرند. به طور مثال بواسیر در بارداری و زایمان شایع بوده و تغییرات هورمونی نیز رابطه ای مستقیم با این بیماری دارد و خطر بروز آن را افزایش میدهد.

اما خوب است بدانید مردان نیز از خطر این بیماری در امان نیستند. علائمی که برای هر دو جنس ایجاد میشود، یکسان است. و مسلماً شکل ظاهری این بیماری نیز در مردان و زنان تفاوتی ندارد. برای تایید این موضوع به این چندین عکس بواسیر زنان و مردان با دقت نگاه کنید.

عکس بواسیر زنان
عکس بواسیر مردان

 

عکس بواسیر خفیف (تازه)

قطعاً مشاهده عکس بواسیر یا همان عکس هموروئید ساده ترین راه برای تشخیص این بیماری است. قبل از هر چیز بگوییم که منظورمان از واژه خفیف این است که بیماری هنوز وارد مراحل پیشرفته (که در آن اصطلاحاً هموروئید پرولاپس میشود.) نشده است. در نتیجه علائم و نشانه های ظاهری که ایجاد می شوند، نیز خفیف هستند.

در مورد هموروئید داخلی که سیاهرگ های آسیب دیده داخل کانال مقعد قرار دارند. ممکن است بیمار هیچ علامت ظاهری را تجربه نکند و یا حتی درد هم نداشته باشد. در واقع در این بیماران علائم زمانی ظاهر می شوند که هموروئید پرولاپس شده و زائده ای گوشتی از مقعد خارج شود.

در صورت ابتلا به نوع خارجی خفیف نیز ممکن است بیمار تنها علائمی مثل درد داشته باشد و یا اندکی تورم و التهاب در اطراف دریچه مقعد ایجاد شود.

عکس عمل بواسیر

عمل جراحی بواسیر یا هموروئید کتومی در مراحل پیشرفته تر این عارضه انجام میشود. یعنی زمانی که هموروئید از مقعد خارج شده و یا نوع خارجی متورم شده است. هموروئیدکتومی جراحی پرریسک و دردناکی است که معمولاً بیماران راضی به انجام آن نمی شوند. در این روش زائده هموروئید با عمل جراحی از مقعد خارج شده و بسته به نظر پزشک ممکن است موضع با بخیه بسته شده و یا حتی باز رها شود. در ادامه تصاویر هموروئید مربوط به عمل این بیماری را مشاهده می کنید.

عکس عمل بواسیر

از آنجایی که عمل جراحی مشکلات عدیده ای از جمله درد و خونریزی شدید را به همراه دارد، معمولاً بیماران از انجام آن واهمه دارند. از این طرفی این درمان به مدت زمان طولانی برای ترمیم زخم نیاز داشته و هزینه های عمل نیز سنگین تر است. همه این مشکلات دست به دست هم داده تا امروزه کمتر جراحی مورد توجه باشد.

با ورود لیزر کمتر کسی راضی به انجام جراحی میشود. لیزر به صورت سرپایی و در کمتر از یک ساعت انجام میشود و بیمار حین درمان درد و یا خونریزی را احساس نمی کند. در ضمن بعد از عمل جراحی نیز خطر عفونت وجود ندارد. برای داشتن اطلاعات کاملتر در رابطه با  درمان و هزینه لیزر بواسیر از طریق شماره تماس های ذکر شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

 

شکل بواسیر خونی

هموروئید خونی یکی از انواع شایع این بیماری است و همان طور که نام آن پیدا است، با خونریزی همراه میشود. درمان این نوع از بواسیر در اولویت است. زیرا که می تواند عوارض خطرناکی را در پی داشته باشد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید. پیشنهاد می کنیم صفحه هموروئید خونی را مطالعه کنید.

منبع :https://drabedian.com/hemorrhoids/picture/

عکس بواسیر خونی
شکل بواسیر خونی

 

عکس هموروئید خونی

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

سوزش مقعد مشکل شایع و حس ناراحت کننده ای است که ممکن است هر کسی آن را در طول زندگی احساس کند. سوزش بسته به عامل ایجاد کننده آن میتواند با شدت های متفاوتی ظاهر شود. اما این مشکل معمولاً در اثر بیماری های خوش خیم ایجاد میشود و نیازی به نگرانی نیست. اگر می خواهید بدانید چه عواملی باعث سوزش میشوند، با ما همراه باشید:

علت سوزش مقعد
این مشکل در اثر التهاب؛ عفونت و آسیب های جزئی ناشی از بیماری ها ایجاد میشود. مهمترین بیماری هایی که می توانند باعث سوزش شوند عبارتند از :

بواسیر یا هموروئید
هموروئید شایع ترین بیماری مقعدی است که میتواند از عوامل اصلی سوزش به شمار رود. بواسیر متورم شدن سیاهرگ های مقعدی است که در اثر اعمال فشار این اتفاق می افتد. از نشانه های این بیماری میتوانیم به درد، سوزش، خارش مقعد و خونریزی اشاره کنیم. موثر ترین و سریع ترین راه درمان بواسیر با لیزر ست.

شقاق یا فیشر
شقاق یا فیشر از علتهای سوزش مقعد
شقاق را میتوان مهمترین علت سوزش مقعد عنوان نمود. شقاق مقعدی ترک عمیق و دردناکی است که در لبه مقعد ایجاد میشود. این زخم میتواند علاوه بر درد با سوزش، خارش، خونریزی و …. همراه باشد. برای درمان شقاق لازم است یبوست خود را هر چه سریع تر درمان نمایید. اگر زخم در طی چند روز برطرف نشود، لازم است با پزشک در مورد جراحی یا لیزر درمانی مشورت کنید.

فیستول آنورکتال
فیستول مقعدی به ایجاد مسیری غیر طبیعی میان دو عضو از بدن گفته میشود. این بیماری عفونی در اثر آبسه های طولانی مدت و درمان نشده ایجاد میشود. درمان این بیماری با استفاده از دارو امکان پذیر نبوده و توسط جراحی انجام میشود. بهترین راه سریع و بدون درد یا خونریزی برای رفع این بیماری لیزر درمانی است که به صورت سرپایی انجام میشود.

سرطان مقعد
به ندرت علت ایجاد خارش، سرطان مقعد است. این بیماری به رشد توده های بدخیم در مجرای رکتوم گفته میشود. این بیماری معمولاً علائم خاصی ندارد. اما زمانی که توده ها رشد می کنند به سایر اعضای بدن فشار وارد کرده و می تواند باعث احساس درد، سوزش، خارش مقعدی، خونریزی و تغییر ظاهر مدفوع شوند. برای درمان این بیماری راه حل های مختلفی وجود دارد که از مهمترین آنها میتوانیم به پرتو درمانی، عمل جراحی، شیمی درمانی و … اشاره کنیم.

بیماری های التهابی روده
در بعضی از موارد ممکن است علت سوزش بیماریهای التهابی روده باشد. از شایعترین این بیماری ها میتوانیم به کرون و کولیت زخمی اشاره کنیم. در اثر این بیماری ها روده دچار عفونت و التهاب میشود. راه درمان قطعی برای حل این مشکل وجود ندارد، تنها راهکار برطرف کردن عفونت و کنترل بیماری با مصرف دارو است.

یبوست
یبوست از علت های سوزش مقعد
یبوست به مشکل عدم دفع یا دفع مدفوع سفت گفته می‌شود. یبوست می‌تواند ناشی از مشکلات مختلف مربوط به دستگاه گوارش باشد. سوزش مقعد هنگام مدفوع ناشی از یبوست ایجاد می‌شود.

مهمترین علت یبوست کمبود فیبر در بدن است. از نشانه های این اختلال می‌توانیم به درد شکم و مقعد، خارش و سوزش مقعد و … اشاره کنیم. راه درمان یبوست دریافت فیبر کافی از طریق رژیم غذایی یا مکمل های فیبر است. برای دریافت فیبر کافی انواع سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. اگر یبوست مزمن را درمان نکنید، میتواند به مرور بواسیر یا هموروئید تبدیل شود.

رابطه جنسی مقعدی
مقعد عضو بسیار حساسی است که مملو از پایانه های عصبی می باشد. وارد شدن آلت یا هر شی دیگری به مقعد می‌تواند سلامت آن را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین احساس سوزش بعد از رابطه جنسی طبیعی است و در طی چند ساعت برطرف می‌شود.

اسهال
اسهال یکی از عوامل اصلی سوزش مقعدی است. اسهال دفع مدفوع آبکی است، ترشحات ناشی از اسهال می‌تواند باعث مرطوب شدن مقعد و التهاب شود. بنابراین احساس سوزش مقعد در طی مدت زمانی که دچار اسهال هستید، طبیعی است.

آبسه مقعد
آبسه به تجمع عفونت در پوست اطراف مقعد گفته می‌شود. این عارضه در اثر مسدود شدن ورودی یکی از غدد روده ایجاد می‌شود. از نشانه‌های آبسه می‌توانیم به احساس درد در اطراف مقعد، سوزش و خارش مقعد، تورم و قرمزی اطراف دریچه مقعد و ترشحات عفونی اشاره کنیم.

لازم است به محض احساس این علائم با پزشک مشورت کنید. زیرا اگر آبسه برای مدت طولانی برطرف نشود و یا عفونت آن به طور کامل تخلیه نشود، ممکن است به فیستول مقعدی تبدیل شود. برای درمان آبسه باید عفونت تجمع کرده توسط پزشک تخلیه شود.

علاوه بر‌این موارد، استفاده از لباس های تنگ با الیاف مصنوعی، عفونت، رطوبت و …. نیز می‌توانند عامل سوزش باشند.

درمان سوزش مقعدی

وزش مقعدی مشکل آزار دهنده‌ای است که حتی می‌تواند روند طبیعی زندگی را با مشکل مواجه کند، پس آن را دست کم نگیرید. درمان سوزش بر اساس علت ایجاد آن متفاوت است. قبل از مصرف هر دارو یا حتی درمان خانگی با پزشک مشورت کنید. زیرا در برخی موارد دیده شده داروهایی که خودسرانه مصرف شده اند نه تنها مشکل را حل نکرده است، بلکه علائم را بیشتر از پیش تشدید می‌کند.

اگر بیماری های که باعث سوزش مقعد شده اند به سرعت برطرف نشوند، مشکل تشدید و درمان آن پیچیده تر خواهد شد. در صورت که سوزش قطع نمیشود، میتوانید برای بهبودی موقت آن از
مسکن‌های غیر تجویزی مانند استامینوفن، آسپرین یا ایبوپروفن کمک بگیرید و یا یک تشت را از آب گرم پر کرده و در آن بنشینید

https://ello.co/drabedian/post/nrtjtdmdcofvaqd3teqfda

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

مشاهده زخم (ترک)، شکاف یا برجستگی در مقعد به خصوص اگر با درد و خونریزی همراه است، یعنی مشکل جدی این بخش از بدن را درگیر کرده و نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد! در این صفحه می خواهیم به بررسی درمان زخم مقعد، علت و علائم آن بپردازیم:

زخم مقعد چیست؟
زخم مقعد، ترک یا پارگی عمیقی است که می تواند روی پوست یا غشاء مخاطی آن ایجاد شود. این ترک ممکن است داخل مقعد (در راست روده) و یا بر روی پوشش بیرونی باشد. این شرایط می تواند در هر سنی ایجاد شود و در افرادی که مرتباً دچار یبوست میشوند، شایع تر است.

علائم
در اغلب موارد این زخم ها خوش خیم بوده و تهدید جدی برای حیات محسوب نمی شوند، با این حال نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد. در صورت مشاهده هر نوع علائمی، بدون اتلاف وقت با پزشک مشورت کنید.

خون در مدفوع
خونریزی از مقعد (خون معمولاً قرمز روشن است.)
درد مقعد ( به خصوص هنگام اجابت مزاج)
دفع مدفوع با تاخیر
مخاط در مدفوع
احساس نیاز مداوم به دفع
زخم مقعد در اغلب موارد ناشی از بواسیر، شقاق و فیستول است. این بیماریها به مرور زمان پیشرفت می کنند، بنابراین درمان این بیماریها باید در اولویت شما باشد.

زخم مقعدی نشانه چیست؟
این زخم می تواند در اثر بیماری های جسمی و یا حتی فشار روانی شدید ایجاد شود. علت زخم شدن مقعد عبارتند از :

شقاق
شقاق یا فیشر شایع ترین علت برای زخم شدن مقعد است. این بیماری باعث به وجود آمدن یک ترک یا زخم عمیق در مقعد می گردد.

از علائم بیماری شقاق می توانیم به درد شدید، خونریزی، خارش و سوزش مقعد و …. اشاره کنیم. این بیماری باید هرچه سریع تر درمان شود، زیرا که عمق زخم به تدریج افزایش می یابد. بهترین راه درمان فیشر، لیزر درمانی است.

بیشتر بخوانید : درمان شقاق با لیزر

بواسیر( هموروئید)
بواسیر یا هموروئید شایع ترین نوع بیماریهای مقعدی یا نشیمنگاهی است. وقتی به رگ های مقعد (داخل یا خارج از آن) فشار بسیار زیادی وارد شود، دیواره این رگ ها به تدریج متورم شده و گشاد میشوند.

در نوع خارجی هموروئید رگ های متورم شده بر روی دریچه مقعدی شبیه به یک زخم قابل مشاهده و لمس هستند.

برای از بین بردن هموروئید باید زائده یا شکاف مقعد ایجاد شده با استفاده از لیزر حذف شود. لیزر روشی سرپایی است که در کمتر از نیم ساعت بیماری شما را بدون درد یا خونریزی برطرف می کند.

فیستول
بیماری فیستول یک مسیر شبیه به تونل است که دو عضو از بدن را به هم متصل می کند. آبسه به تجمع عفونت در زیر پوست اطراف مقعد گفته میشود. وقتی آبسه درمان نشود، عفونت به تدریج از داخل روده تا روی پوست گسترش یافته و مسیری را ایجاد میکند، که فیستول شناخته میشود.

برای از بین بردن فیستول مسیر ایجاد شده را با استفاده لیزر و بدون اینکه بیمار دردی داشته باشد، می سوزانند. لیزر در کمتر از نیم ساعت بیماری شما را رفع می نماید.

بیشتر بخوانید : درمان فیستول با لیزر

یبوست
یبوست به اختلال در عمل دفع مدفوع گفته میشود. این شرایط موجب میشود، تا عمل دفع به سختی انجام شود. وارد شدن فشار به مقعد در اثر یبوست مزمن میتواند باعث ایجاد زخم بر روی پوست اطراف مقعد گردد.

رابطه جنسی مقعدی
رابطه مقعدی، نوعی رابطه جنسی است که از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده میشود. واردن شدن آلت یا هر شیء به مقعد می تواند دیواره های آن را تحت فشار قرار داده و باعث ایجاد بریدگی گردد.

بیماری التهابی روده (کرون، کولیت و …)
بیماریهای التهابی روده یکی از مهمترین علت های ایجاد زخم در مقعد هستند. این بیماری ها موجب عفونی شدن بخشی از روده میشوند. التهاب شدید در رکتوم ( بخش انتهایی روده که راست روده نیز نامیده می شود.) باعث ایجاد زخم در مقعد می گردد.

پرولاپس یا افتادگی رکتوم
پرولاپس یا بیرون زدگی روده از مقعد یکی از اختلالات کمتر شایع است، اما می تواند از علت های زخم شدن مقعد باشد. برای بررسی بیشتر باید با پزشک مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : درمان بیرون زدگی مقعد

استرس شدید
در برخی موارد شکاف یا ترک مقعد با استرس و اضطراب مرتبط هستند. زیرا این شرایط می تواند فشار زیادی را به بدن وارد کند که در نتیجه آن بیمار دچار مشکلاتی در مقعد از جمله زخم میشود.

بیماری های مقاربتی (تبخال تناسلی، سیفلیس و …)
بیماریهای مقاربتی از طریق رابطه جنسی منتقل میشوند، بیماریهای نظیر تبخال تناسلی و سفلیس می توانند باعث ایجاد زخم در مقعد شوند.

برای پیشگیری توصیه میشود، از برقراری رابطه جنسی کنترل نشده خودداری و حین رابطه از کاندوم استفاده نمایید.

زخم مقعدی نوزاد و کودکان
شایع ترین علت این مشکل مقعدی در کودکان و نوزادان، بیماری شقاق است. همان طور که پیشتر ذکر کردیم، شقاق ترک خوردگی عمیقی است که در مخاط یا پوست اطراف مقعد ایجاد میشود.

برای درمان کودکان لازم است از پزشک کمک بگیرید.

همچنین برای جلوگیری از این وضعیت مصرف فیبر، انجام بازی های فیزیکی با کودک، ورزش و نوشیدن حداقل 5 لیوان آب در طول روز توصیه میشود. برای اطلاعات بیشتر میتوانید صفحه درمان شقاق در کودکان را مطالعه نمایید.

درمان زخم مقعد
درمان این مشکل بستگی به عامل زمینه ای که باعث ایجاد آن شده است، دارد. پس قبل از هر اقدامی با پزشک در این مورد مشورت نمایید.

بیماری های بواسیر، شقاق و فیستول با استفاده از لیزر درمان می شوند. بیرون زدگی روده با انجام جراحی و بیماریهای التهابی روده و یبوست یا مصرف دارو و تغییر در رژیم غذایی قابل رفع و درمان هستند.

برای درمان زخم مقعد به چه پزشکی مراجعه کنیم؟
بیماران مبتلا به زخم داخل مقعدی معمولاً به دلیل خجالت یا ترس، مراجعه به پزشک برای درمان را به تاخیر می اندازند که این امر منجر به درد بیشتر و تشدید وضعیت می شود. ما در کلینیک نوین محیطی خصوصی، آرام و استریلیزه را برای بیماران فراهم کرده ایم.

برای بررسی، پزشک از معاینه فیزیکی استفاده می کند. اما برای تشخیص علت ایجاد این وضعیت، ممکن است انجام آزمایشات زیر را توصیه نماید.

آنوسکوپی : آنوسکوپ ابزاری شبیه به یک لوله کوتاه است که پزشک از آن به منظور بررسی مقعد استفاده می کند. تا ضایعات داخل مقعد را به راحتی مشاهده کند.
سیگموئیدوسکوپی : پزشکان در حین انجام سیگموئیدوسکوپی یک وسیله انعطاف پذیر شبیه به یک لوله بلند را به مقعد وارد می کنند. در انتهای این دستگاه یک دوربین قرار دارد تا از این طریق داخل رکتوم و قسمت تحتانی روده بزرگ قابل مشاهده باشد.
سونوگرافی رکتال : در طی این آزمایش، پزشک یک وسیله کوچک به نام پروب را در راست روده قرار می دهد. پروب از امواج صوتی برای نشان دادن تصاویر داخل رکتوم استفاده می کند تا پزشک شما زخم های داخل مقعد را مشاهده نماید.
بیوپسی : ممکن است پزشک از بافت اطراف نمونه برداری (نمونه) کند و آن را به آزمایشگاه بفرستد.

منبع : https://ello.co/drabedian/post/w5g-kcmotyguauf7h6b8aa

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

بواسیر خونی یا هموروئید خونی یکی از انواع جدی تر این بیماری است. از آنجایی که این بیماری ارتباط مستقیمی با عروق خونی دارد، و در واقع هموروئید متورم شدن یا گشاد شدن سیاهرگ های مقعد است. بنابراین خونریزی یا خونی شدن بواسیر دور از انتظار نیست. این نوع هموروئید باید به سرعت درمان شود. در غیر این صورت احتمال بروز عوارض خطرناک وجود دارد. اگر می خواهید اطلاعات دقیقی در رابطه با درمان هموروئید داشته باشید، تا انتها همراه ما باشید.

 

علت چیست؟

علت خونریزی بواسیر وارد آمدن فشار به مقعد است. هموروئید داخلی مثلا یک زائده از دیواره رکتوم در مقعد خارج شده است. از طرفی مدفوع برای خارج شدن از بدن باید از مسیر رکتوم عبور کند. بنابراین با عبور مدفوع سطح هموروئید دچار خراش و ساییدگی میشود، و به مرور دچار خونریزی خواهد شد.

در هموروئید خارجی که سیاهرگ متورم شده بر روی دریچه مقعدی واقع شده است، می تواند در اثر عوامل مختلف دچار سایش و آسیب شده و خونریزی کند. در صورتی که در این نوع هموروئید لخته خون تجمع کند، با نام هموروئید ترومبوزه شناخته میشود. این وضعیتی اورژانسی و به شدت دردناک است.

عواملی مانند یبوست مزمن، ورزش های سنگین، برقراری رابطه جنسی مقعدی، جا به جا کردن اشیا سنگین، زور زدن برای دفع و … می توانند این وضعیت را ایجاد و یا تشدید کنند.

عوارض

بواسیر خونی در مقایسه با انواع دیگر عوارض بیشتری را برای بدن به همراه دارد و علت آن واضح است، خونریزی شدید و گاه غیر قابل کنترل.

خونریزی می تواند منجر به آنمی یا کم خونی شود که در این صورت بیمار افزون بر علائم رایج بیماری، نشانه های دیگری از جمله سرگیجه، سردرد، ضعف، کاهش قدرت حافظه را نیز تجربه می کند.

عوارض بواسیر می تواند از آنچه که تصور می کنید، خطرناک تر باشد. برای جلوگیری از این امر مطالعه این صفحه را از دست ندهید.

علائم

خونریزی مقعدی یکی از مهمترین نشانه های این بیماری است. این خونریزی معمولاً به رنگ قرمز روشن است و غالباً به هنگام دفع مدفوع از مقعد خارج میشود. در مواردی نیز لکه های خون بر روی مدفوع، دستمال توالت و یا کاسه توالت مشاهده میشود.

اگر میزان خونریزی بسیار کم باشد، می تواند رنگ مدفوع را تغییر دهد و برای تشخیص خون نیاز به آزمایش است. این وضعیت به ندرت ایجاد میشود.

توجه به سایر علائم هموروئید می تواند به شما در تشخیص راحت تر بیماری کمک کند. سایر علائمی که ممکن است با خونریزی همراه شوند؛ عبارتند از :

  • درد در ناحیه مقعد
  • احساس پر بودن مقعد که می تواند به بیمار احساس مداوم نیاز به دفع را بدهد.
  • خارش و سوزش مقعد
  • ملتهب شدن اطراف مقعد
  • ترشحات مخاطی
  • زائده های گوشتی که از مقعد خارج شده است.

مشاهده زائده ای بر روی دریچه مقعدی که ممکن است دچار خونریزی شود و یا خون در آن تجمع کرده باشد.

در آخر توجه داشته باشید که این خونریزی ممکن است اصلا به بواسیر مربوط نباشد. دیگر عارضه های مقعدی مثل شقاق و یا در موارد نادر سرطان نیز می توانند منجر به خونریزی شوند، پس لازم است قبل از هر اقدامی با پزشک خود در این باره مشورت نمایید.

در چه صورت به پزشک مراجعه کنیم؟

درمان بواسیر خونی

اگر هر یک از شرایط زیر را دارا هستید، هر چه سریع تر برای درمان اقدام کنید.

اگر برای اولین بار است که دچار خونریزی شده اید.

اگر خونریزی شدید است و مکرراً ادامه دارد.

اگر سایر علائم این بیماری را تجربه می کنید.

اگر دچار تب، ضعف و سردرد مداوم هستید.

مشاهده صفحه عکس هموروئید می تواند به شما در تشخیص این بیماری کمک کند.

درمان هموروئید بواسیر خونی با لیزر در کلینیک عابدیان

درمان هموروئید خونی شامل مجموعه ای از روشها برای کنترل خونریزی، جبران خون دفع شده برای جلوگیری از کم خونی و رفع بیماری هموروئید است. باید این وضعیت را جدی بگیرید و خیلی سریع برای درمان اقدام کنید. در ادامه به تشریح بیشتر این موضوع می پردازیم :

مرحله اول : درمان خونریزی بواسیر

برای کنترل خونریزی بواسیر، در صورت مشاهده خون دچار اضطراب و استرس نشوید!! خون را با استفاده از آب خنک و یا دستمال توالت نرم پاک کنید. توجه داشته باشید که از آب گرم استفاده نکنید؛ زیرا که گرما می تواند با افزایش گردش خون، خونریزی شما را تشدید کند. حتی بهتر است موقتاً استفاده از روش هایی مانند حمام سیتز را نیز متوقف کنید.

لازم است بهداشت مقعد را رعایت کنید و با قرار دادن یک کمپرس سرد بر روی موضع جلوی خونریزی را بگیرید. همچنین اگر چای سبز در دسترس دارید، می توانید کیسه چای سبز را برای چند دقیقه در آب جوش قرار داده و سپس خارج کرده و پس از خنک شدن بر روی موضع قرار دهید. با این کار علاوه بر ضد عفونی شدن مقعد می توانید جلوی خونریزی را نیز بگیرید.

رعایت بهداشت و شستشوی مقعد نیز از عفونت جلوگیری می کند. اگر مرتباً دچار خونریزی میشود، باید وضعیت گوارش خود را نیز تحت کنترل درآورید. دریافت فیبر به میزان کافی و مصرف ملین ها و مسهل ها در صورت لزوم می تواند یبوست شما را درمان کند.

مرحله دوم: داروی بواسیر خونی

داروهایی که برای درمان بواسیر خونی به کار میرود، به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول داروهایی هستند که به جهت درمان بواسیر کاربرد دارد. مثل آنتی هموروئید. کار این داروها برطرف کردن علائم بیماری مثل درد، التهاب و سوزش است.

دسته دوم داروهایی هستند که برای جبران کم خونی کاربرد دارند. در موارد نادر که بیمار خون زیادی از دست داده است، ممکن است به تزریق خون نیاز باشد.

همچنین در صورتی که بیمار مبتلا به یبوست باشد، پزشک داروهایی مخصوص مثل ملین ها را تجویز می کند.

مرحله سوم: رفع هموروئید

در مرحله بعدی لازم است فکری اساسی برای هموروئید خود بکنید؟! چرا که این زائده متورم شده چه در داخل مقعد باشد و چه در خارج از آن خود به خودی برطرف نمیشود. شاید راه حل های خانگی و دارویی بتوانند موقتاً پاسخگوی رفع علائم بیماری باشند، اما برای فردی که دچار خونریزی شده این روشها و مشابه آنها دیگر پاسخگو نیست.

اگر می خواهید برای همیشه از شر بیماری خلاص شوید، باید این زائده را قطع کنید. یعنی با جراحی آن را از مقعد خارج کنید. البته به شما حق می دهیم که از جراحی و عوارض بعدی آن هراس داشته باشید و شاید زمان لازم برای جراحی را ندارید. اگر می خواهید بیماری شما، خیلی سریع، قطعی و بدون درد و خونریزی رفع شود، از روش لیزر درمانی استفاده کنید. حال اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، صفحه درمان بواسیر را مطالعه کنید.

درمان بواسیر خونی در طب سنتی

این روش شامل استفاده از داروهای گیاهی برای برطرف کردن عارضه است. که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

  • آلوئه ورا : این گیاه دارای خواص ضد التهابی است و می تواند در بهبود علائم بیماری مثل سوزش، خارش، درد موثر باشد. برای این منظور می توانید ژل این گیاه را تخلیه کرده و بر روی موضع اعمال کنید.
  • سرکه سیب : سرکه سیب می تواند به کاهش التهاب بیماری در نتیجه کاهش خارش و سوزش کمک کند. برای استفاده از سرکه می توانید چند قاشق از آن را به یک لگن آب اضافه کرده و برای 10 دقیقه در آب بنشینید و یا پنبه آغشته به سرکه را بر روی موضع قرار دهید.
  • نارگیل : نوشیدن آب نارگیل و یا استعمال روغن آن بر روی مقعد می تواند در بهبود علائم بیماری موثر باشد.
  • چای کیسه ای : چای کیسه ای دارای خواص قابض است و می تواند در برطرف کردن بواسیر موثر باشد. برای این منظور چای کیسه ای را برای چند دقیقه در آب جوش قرار داده و سپس خارج کرده و پس از خنک شدن بر روی موضع قرار دهد.

منبع

  • matin pishrow