بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شقاق وضعیتی به شدت آزار دهنده است و باید به سرعت درمان شود. این بیماری یک زخم عمیق است که عضله مقعد را شکاف میدهد. فاکتورهای مختلفی برای انتخاب روش درمان بیماری وجود دارد؛ که یکی از آنها، هزینه است.

هزینه جراحی شقاق یکی از موضوعات مهم است که ذهن بیماران را به خود مشغول کرده است. در این صفحه به بررسی مفصل این موضوع می پردازیم:

هزینه لیزر شقاق در کلینیک نوین مطابق با ﻧﻈﺎم ﺗﻌﺮﻓﻪ ﮔﺬاری تعیین میشود. این هزینه بسته به وضعیت بیمار و نوع شقاق و نوع لیزر متفاوت است.

تعیین دقیق هزینه لیزر شقاق با ارسال عکس

بیماران که امکان مراجعه حضوری به کلینیک را ندارند. می توانند با ارسال عکس به این شماره واتساپ پس از بررسی توسط پزشک، از هزینه دقیق درمان مطلع شوند.

۰۹۱۹۷۷۱۵۵۲۷

چرا هزینه درمان با  لیزر از اسفنکتروتومی(روش قدیمی) کمتر است؟

لیزر شقاق روش نوین درمان این بیماری است. در این روش بدون دخالت تیغ جراحی و با استفاده از نور محل ایجاد شقاق را برش می دهند، به همین جهت هم بیمار نه دردی را احساس می کند و نه دچار خونریزی میشود.

اسفنکتروتومی همان جراحی سنتی است که در بیمارستان و بدون استفاده از هیچ تکنولوژی و تنها با استفاده از تیغ جراحی انجام میشود.

با یک برآورد حدودی متوجه میشوید، جمع هزینه های آزمایشات قبل از جراحی، دستمزد پزشک جراح و متخصص بیهوشی، اتاق عمل، داروی بیهوشی و بستری در بیمارستان و …. از هزینه لیزر بیشتر میشود.

درمان شقاق با لیزر در یک جلسه نیم ساعته انجام میشود. بنابراین شما با یکبار پرداخت هزینه، بدون احساس درد و یا نگرانی از عوارض درمان و با اطمینان از نتیجه ی مثبت می توانید بیماری خود را درمان کنید.

از دیگر عواملی که باعث کاهش هزینه های لیزر نسبت به اسفنکتروتومی میشود، میتوانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • با انجام لیزر هزینه های مربوط به بستری در بیمارستان حذف می شوند.
  • با لیزر تنها در یک جلسه و بدون نیاز به هیچ درمانی دیگری بیماری شما برای همیشه رفع میشود. پس نیازی به پرداخت برای درمان های دیگر نیست.
  • با لیزر هزینه های مربوط به بیهوشی حذف میشوند.
  • بعد از انجام لیزر نیازی به استراحت در منزل و یا طی کردن دوره نقاهت نیست و می توانید از همان روز به روال عادی زندگی برگردید. در حالی که جراحی حداقل به یک ماه مرخصی و استراحت در منزل نیاز دارد که این خود هزینه های مربوط به درمان را تا حد زیادی افزایش میدهد.آیا بیمه هزینه عمل شقاق با لیزر را پرداخت می کند؟

نحوه پرداخت هزینه های درمان توسط شرکت های بیمه متفاوت است. اما در حالت کلی معمولاً بیمه ها هزینه ی درمان های سرپایی و عمل جراحی که به کمتر از ۶ ساعت بستری در بیمارستان نیاز دارد، را پرداخت نمی کنند. بنابراین بیمه هزینه درمان شقاق با لیزر را پرداخت نخواهد کرد.

البته این قانون در رابطه با بیمه های تکمیلی متفاوت می باشد، پس لازم است جهت اطلاع دقیق در مورد این موضوع مستقیماً با دفاتر بیمه ی خود در ارتباط باشید.

در ضمن با وجود اینکه بیمه هزینه لیزر را پرداخت نمی کند، اما باز هم هزینه ای که شما بابت این درمان پرداخت می کنید در مقایسه با هزینه جراحی کمتر خواهد بود. زیرا بیمه هزینه های مربوط به عمل جراحی را نیز به طور کامل پرداخت نمیکند.

https://site-4181285-4219-6249.mystrikingly.com/blog/000d2cfad3c

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰


فیستول مقعدی از شایع ترین بیماری های گروه مقعدی است که تنها روش قطعی و موثر درمان آن برای مدت ها انجام عمل جراحی بود ولی امروزه با پیشرفت دانش و فناوری روش درمانی نوینی کشف شده است که عوارض بسیار کمتری دارد و میزان اثربخشی آن هم بسیار بالاتر است و آن روش درمان فیستول با لیزر است.

روش درمان فیستول با لیزر چند سالی است که برای مداوای بسیاری از بیماری ها جایگزین روش عمل جراحی شده است و پاسخ درمانی بسیار مناسبی هم از این روش گرفته شده است. این روش درمانی برای معالجه بسیاری از بیماری ها پاسخ قطعی و موثر می دهد و امکان بازگشت مجدد بیماری در این روش بسیار کاهش یافته است. همچنین میزان عوارض درمان با لیزر بسیار محدود و کم است و بیشتر بیماران از آن استقبال کرده اند و راضی هستند.

چند سالی است که روش درمان با لیزر برای مداوای بیماری فیستول به کار می رود. تا قبل از این تنها راه حل قطعی و روش درمانی موثر برای بهبودی فیستول مقعدی انجام عمل جراحی فیستول بود که عوارض و خطرات گوناگونی را برای بیماران به همراه داشت.مزایای درمان فیستول با لیزر

اولین نکته ی مثبتی که در روش درمان با لیزر وجود دارد عدم نیاز به بستری بیمار در بیمارستان است. بیمار در این روش در عرض مدت زمانی کوتاه تر از ۱ ساعت تحت معالجه قرار می گیرد و بلافاصله هم مرخص می شود و میتواند امور روزمره ی خود را آغاز نماید. در حالی که پس از انجام عمل جراحی بیمار برای مدت ۱ الی ۲ روز بستری می شود و تحت نظر است. همچنین بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گرفتند به ۲ تا ۴ هفته زمان برای استراحت در منزل نیاز داشتند ولی در روش درمان با لیزر بیمار بلافاصله می تواند به منزل یا محل کار خود باز گردد. نکته ی مثبت بعدی اینکه در روش درمان با لیزر نیازی به بیهوشی عمومی بیمار نیست و فقط برای اینکه بیمار متوجه چیزی نشود تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد. همان طور که می دانید بیهوشی عمومی برای بدن عوارض بسیار زیادی به همراه دارد.

در روش درمان با لیزر هیچ گونه درد و خونریزی احساس نمی شود و با ترمیم عصب های آسیب دیده و سوزاندن مویرگ ها و عروق خونی ناحیه ی آسیب دیده ی فیستول درد و خونریزی به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا می کند. در زمان جراحی فیستول بیمار پس از به هوش آمدن درد بسیار زیادی را در ناحیه ی عمل احساس می کند که بسیار ناخوشایند است. همچنین خونریزی تا مدت ها پس از انجام عمل جراحی همچنان ادامه دارد و بیمار باید مرتبا پانسمان خود را تعویض کند.

عفونت محل جراحی عارضه ای است که در بسیاری از موارد پس از انجام عمل جراحی برای افراد به وجود می آید در حالی که در روش درمان با لیزر امکان عفونت به هیچ وجه وجود ندارد.

یکی از شایع ترین و ناخوشایند ترین عوارضی که پس از عمل جراحی فیستول برای بیماران به وجود می آید، از دست دادن موقتی اختیار در کنترل مدفوع و گاز روده است. این پدیده تا حدودی با انجام عمل مجدد قابل معالجه است ولی در موارد زیادی هم تا پایان عمر همراه بیمار باقی می ماند که بسیار آزاردهنده است. در روش درمان با لیزر به هیچ وجه این عارضه به وجود نمی آید.

در روش درمان با لیزر اگر بیمار علاوه بر فیستول مقعدی به سایر بیماری های مقعدی از جمله بواسیر و شقاق مبتلاست، می توان تمام این بیماری ها را به طور همزمان و یکجا بدون کوچکترین احساس درد و خونریزی به وسیله ی لیزر مداوا کرد.

و همچنین هزینه ی روش درمان با لیزر در مقایسه با هزینه های عمل جراحی بسیار پایین تر است.

هزینه درمان فیستول با لیزر
درمان فیستول با لیزر موثرترین راه علاج آن شناخته می شود که علاوه بر مزیت های گوناگون پزشکی در مقایسه با سایر عمل ها نیاز به صرف وقت و هزینه ای کمتر دارد زیرا که اولا این روش قطعی است و امکان عود مجدد آن بسیار کم است، دوما این روش درمان فیستول در مقایسه با انجام عمل جراحی و طول درمان آن که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد شامل صرف هزینه و زمان بسیار کمتری می باشد.

نکته ای که لازم است در نظر بگیرید عدم پرداخت هزینه لیزر فیستول از طرف بیمه های درمانی است و این به علت عدم بستری شدن و سرپایی بودن این عمل است با این حال در صورت در نظر گرفتن هزینه، سختی عمل جراحی و زمانی که برای آن صرف می شود بازهم لیزر فیستول پیروز میدان است و مقرون به صرفه تر از عمل جراحی می باشد.

https://site-4181285-4219-6249.mystrikingly.com/blog/45eed4e6a4a

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

درمان شقاق مقعد با لیزر در ۳۰ دقیقه بدون درد و خونریزی

بیماری شقاق ( یا فیشر) بر خلاف ظاهر کوچک خود بیمار بسیار هولناکی است، بیماران مبتلا به شقاق خوب می دانند که این زخم کوچک تا چه حد دردناک و آزار دهنده است!

وقتی این زخم یا ترک ایجاد میشود، باید به سرعت آن را درمان نمود، در غیر این صورت تنها در طی چند هفته عمق زخم تا چند برابر افزایش می یابد، در این شرایط درد و سوزش به حدی افزایش پیدا میکند که گاهی اوقات خوابیدن، نشستن و یا حتی راه رفتن هم برای بیمار غیر ممکن میشود.

توصیه ما این است که این بیماری را جدی بگیرید و به محض اینکه اولین علائم بیماری ظاهر شد، برای درمان فیشر اقدام کنید. در ادامه بررسی بهترین و سریع راه درمان شقاق با لیزر می پردازیم

 شقاق چیست ؟

شقاق (فیشر) ترک و یا زخمی است که در مقعد ایجاد می شود. این ترک بسیار دردناک است و اغلب با خونریزی همراه است. علت ایجاد این بیماری در افراد مختلف، متفاوت می باشد. اما به طور ثابت در اکثر بیماران این مشکل با تغییرات اجابت مزاج از قبیل یبوست و اسهال ایجاد می شود.

به نقل از betterhealth.vic.gov.au :

Faeces (poo) is temporarily stored in the rectum and expelled from the body via the anus. An anal fissure is a tear or split in the lining of the anus (anal mucosa). The symptoms and signs include pain when passing a bowel motion and bright red blood from the anus.

ترجمه :

مدفوع در راست روده (انتهای روده بزرگ) ذخیره و از طریق مقعد از بدن خارج میشود. زخم یا شقاق در پوشش مخاطی مقعد ایجاد میشود. علائم و نشانه های این بیماری شامل درد هنگام دفع مدفوع و خروج خون قرمز روشن از مقعد است.

در برخی از موارد گفته می شود که فیشر در اثر کاهش خون رسانی به ناحیه پشت مقعد ایجاد می شود، چرا که این عارضه در ناحیه ی خلفی مقعد بیشتر بروز می کند.

از نظر میزان شیوع این بیماری میان مردان و زنان نیز، می توان گفت به طور یکسان است، اما به نسبت در افراد بالغ بیشتر مشاهده می گردد.

انواع شقاق مقعدی

بسته به مدت زمانی که یک فرد دچار فیشر شده است، می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد. به عبارتی :

  • چنانچه شقاق زیر دوازده هفته طول کشیده باشد، شقاق حاد نامیده می شود.
  • اما چنانچه این مسئله بیشتر از دوازده هفته طول بکشد، و باعث پارگی و عدم خون رسانی به آنودرم شود ،می توان به آن شقاق مزمن گفت.

شقاق حاد به حالت یک خط طولی است، و شقاق مزمن زخم وسیعی است که لبه های آن برجسته شده است.

علائم و نشانه های بیماری شقاق یا فیش

در صورتی که با توجه به این علائم در تشخیص شقاق دچار مشکل شده اید، همین حالا به این شماره در واتساپ پیام دهید، تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

۰۹۱۹۷۷۱۵۵۲۷

پیشگیری

شقاق مقعدی مانند سایر بیماری های مقعد می تواند با روش های آسانی تا حدودی کنترل شود. از آنجا که بیماری های مقعد ارتباط مستقیمی با روده و معده دارند، ایجاد ساختار مناسبی برای اجابت مزاج می تواند بسیار موثر واقع شود. رعایت سبک زندگی سالم می تواند شما را از ابتلا به این بیماری در امان نگه دارد.

به همین جهت رعایت نکات زیر الزامی است:

  • رژیم غذایی سرشار از فیبر (مصرف انواع میوه ها، سبزیجات و غلات)
  •  مصرف مایعات به مقدار لازم (حداقل ۸ لیوان آب در طول روز)
  • داشتن تحرک و انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی (حداقل ۳۰ دقیقه در طول روز)
  •  دوری از استرس (زیرا می تواند شما را از یبوست و اسهال مکرر دور نگه دارد.)
  • اجتناب از زور زدن در توالت
  • رعایت بهداشت مقعد
  • درمان سریع یبوست و اسهال
  • مصرف ملین (با مشورت پزشک و در صورتی که یبوست مزمن شده است.)
  • پرهیز از شستشوی مقعد با شوینده های معطر و یا خشک کردن آن با دستمال های زبر

بسته به نوع شقاق مقعدی روش های درمان آن نیز متفاوت می باشد. در برخی از موارد بیماری را می توان به وسیله درمان های خانگی برطرف کرد.

اگر به تازگی دچار شقاق شده اید و در مرحله حاد آن قرار دارید، با استفاده از رژیم غذایی حاوی مواد غذایی فیبردار مانند کلم، کاهو، خیار، میوه جات، خاکشیر، انجیر خشک که آب انداخته شده است و یا داروهایی مانند پسیلیوم، شربت لاکتولوز یا شربت منیزیم می توان از ابتلا به شقاق مزمن جلوگیری به عمل آورد.

همچنین به مراجعه به پزشک و دریافت یک نسخه ی دارویی می توان این بیماری را کنترل نمود. نشستن در آب ولرم نیز می تواند کمک کند. اما اگر هیچ یک از نسخه ها جواب ندهد و دچار شقاق (فیشر) مزمن شده اید، باید حتما با پزشک خود مشورت کرده و بهترین راه درمان فیشر را انتخاب نمایید.

لیزر شقاق مقعدی

در حال حاضر بهترین و قطعی ترین روش برای رهایی از بیماری آزار دهنده ی شقاق، لیزر درمانی است. برای درمان قطعی شقاق با لیزر باید قسمتی از عضله آن قطع شود. زیرا که اسپاسم یا فشار شدید داخل عضله مقعد است که باعث شده تا این عضله ترک خورده و زخم شود. برای رفع این اسپاسم باید قسمتی از عضله که آسیب دیده برش داده شده و جدا شود.

پیشرفت دستگاه های پزشکی موجب شده تا از قدرت لیزر برای برش این ناحیه به جای چاقوی جراحی استفاده کنند. این جایگزینی مزیت های بسیاری هم برای پزشکان و هم برای بیماران به همراه داشته است، که مهمترین آن جلوگیری از عوارض بیماری مثل عفونت و بی اختیاری در کنترل مدفوع و گاز روده است. چرا که عضله مقعد به شدت حساس بوده و وارد شدن هر آسیبی با چاقوی جراحی به آن می تواند با بی اختیاری در کنترل همراه شود.

لیزر در هر دو نوع شقاق قابل استفاده است.

  •  برای شقاق حاد از لیزرهای با توان پایین استفاده می شود.
  • برای درمان شقاق پیشرفته یا مزمن از لیزرهای با توان بالا استفاده می شود. با این روش زخم شقاق و زایده پوستی آن با کمترین آسیب و حتی بدون درد یا خونریزی برداشته می شود و عمل اسفنکتروتومی انجام می شود.

مشاوره برای درمان

برای مشاوره رایگان با کارشناسان یا تعیین نوبت ویزیت می توانید همین حالا به این شماره واتساپ پیام دهید.

09197715527

مزایای لیزر

از مزایای استفاده از لیزر در این عمل این است که برخلاف جراحی، هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و فرد دچار بی اختیاری در دفع مدفوع نمی شود. چنانچه فرد بیمار دچار سایر بیماری های مقعد باشد به طور همزمان می توان آن را درمان کرد. احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی در این روش به صفر می رسد. عمل به صورت سرپایی می باشد و فرد پس از استراحت کوتاهی به زندگی طبیعی خود باز می گردد. از سایر مزایای این روش عدم نیاز به بیهوشی است. هم چنین نسبت به جراحی باز، پس از عمل درد کمتری احساس می شود. از دیگر مزیت های این درمان میتوانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • درمان سرپایی بدون نیاز به بستری در بیمارستان (قبل و بعد از لیزر)
  • انجام لیزر در کمتر از نیم ساعت
  • مناسب برای انواع شقاق حاد و مزمن
  • درمان بیماری تنها در یک جلسه و بدون احساس درد یا خونریزی
  • درمان قطعی بدون نیاز به سایر درمان ها
  • بدون نیاز به تزریق داروی بیهوشی و تحمل عوارض بعدی آن
  • بهبودی سریعتر زخم ها، بدون نیاز به طی کردن دوره نقاهت در منزل
  • پیشگیری از آسیب دیدن پوست اطراف مقعد
  • هزینه مناسب و مورد تایید وزارت بهداشت
  • پیشگیری از ایجاد عوارض مثل بی اختیاری و عفونت که در جراحی سنتی شقاق به وفور مشاهده می شود.
  • کنترل درد شدید شقاق با یک جلسه لیزر

هزینه لیزر

همان طور که اشاره کردیم، یکی از مزیت های لیزر، هزینه مناسب آن است. با انجام لیزر نه تنها در هزینه ها، بلکه در زمان نیز صرفه جویی می کنید،زیرا این درمان فیشر در یک جلسه نیم ساعته انجام شده و بعد از انجام آن هم نیازی به طی کردن دوران نقاهت نیست

کلینیک نوین تمام سعی خود را نموده تا هزینه جراحی شقاق با لیزر را به حداقل کاهش دهد، تا بیماران دغدغه پرداخت هزینه را نداشته باشند.

هزینه درمان شقاق با لیزر با توجه به عوامل مختلفی تعیین میشود. این هزینه بسته به نوع بیماری و مدت زمانی که از شروع آن گذشته متفاوت است. شرایط سلامتی، دستمزد پزشک و ناحیه ای که شقاق در آن ایجاد میشود، همگی در تعیین هزینه تاثیر گذار هستند.

تعیین هزینه درمان شقاق

برای تعیین دقیق هزینه های درمان این بیماری، و یا مشورت با کارشناسان ما می توانید همین حالا به این شماره تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۸۷۱۰۴۷

مراقبت های پس از درمان

پس از انجام لیزر نیاز به مراقبت های خاص و یا استراحت در منزل نیست. بنابراین شما میتوانید از همان روز به محل کار خود بازگردید. اما رعایت نکات زیر به شما کمک می کند، تا دوره نقاهت را به راحتی سپری کرده و بعد از این مجدداً به شقاق مبتلا نشوید.

  • کنترل درد : پس از درمان فیشر ممکن است تا چند روز درد خفیفی احساس شود. برای کنترل این درد می توانید برای ۳۰ دقیقه در وان یا لگن آب گرم بنشینید.
  • درمان یبوست : نرم نگه داشتن مدفوع و جلوگیری از اسهال مزمن از مهم ترین مسائل بعد از این عمل می باشد. زیرا یبوست می تواند باعث بازگشت مجدد بیماری شده و به مقعد آسیب بزند.
  • دارو ها و مسکن : باید دقت داشته باشید چنانچه از مسکن برای کاهش درد خود استفاده میکنید، مسکن مصرفی یبوست را در شما تشدید نکند. بنابراین در مصرف مسکن ها زیاده روی نکنید و تنها با مشورت پزشک از مسکن ها استفاده کنید.
  • مصرف فیبر : استفاده از مسهل و یک رژیم غذایی سرشار از فیبر شرایط را برای شما بهتر خواهد کرد. در صورتی که خانم هستید، روزانه حداقل ۲۰ گرم فیبر و اگر آقا هستید روزانه حداقل ۳۰ تا ۳۵ گرم فیبر مصرف کنید. استفاده فراوان از میوه و غلات و سبزیجات عامل موثری در درمان هرچه زودتر پس از عمل شقاق می باشد.
  • ورزش : انجام ورزش و فعالیت بدنی در دوره نقاهت و پس از آن، می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. بهتر است تا بهبودی کامل از انجام ورزش های سنگین نظیر وزنه برداری پرهیز کنید. بهترین ورزش در این دوران پیاده روی است.
  • رعایت بهداشت مقعد
  • پرهیز از زور زدن در توالت
  • اجتناب از طولانی نشستن

https://site-4181285-4219-6249.mystrikingly.com/blog/35a5fd4d2cd

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

تجربه نشان داده، تعدادی از بیماران اطلاعات دقیقی در رابطه با زمان مراجعه به پزشک و اینکه اصلا برای درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنند، ندارند! به همین جهت تصمیم گرفتیم در این صفحه به تمامی سوالات شما، از جمله جراح و دکتر کیست مویی چه متخصصی است؟ معرفی کلینیک لیزر در تهران و همچنین نکاتی که باید قبل از مراجعه به پزشک بدانید، بپردازیم.

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال چیست؟

کیست مویی بیماری رایج و حفره (سوراخ) عفونی است که در اثر برگشت مو به داخل پوست و به دنبال آن، تشکیل عفونت در زیر پوست ایجاد میشود. اینکه دقیقا چه چیزی باعث برگشت مو میشود، مشخص نیست! اما پزشکان براین عقیده اند که سایش پوست می تواند احتمال ایجاد این بیماری را افزایش دهد.

 

این بیماری باید هرچه سریعتر درمان شود، زیرا با گذشت زمان بیماری پیشرفت کرده و علائم آن نیز تشدید میشوند.

 

علائم

 

احساس درد شدید در ناحیه کمر هنگام نشستن

سوزش و خارش

ترشحات عفونی

خونریزی

کیست مویی ممکن است برای هر فردی ایجاد شود، اما در مردان جوان، شایع تر است. عوامل زیر می توانند خطر ابتلا به این بیمار را افزایش دهند:

 

اضافه وزن

عدم رعایت بهداشت و اصلاح نکردن موها

ضخیم بودن موها

طولانی مدت نشستن

داشتن شغل هایی مانند رانندگی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

کیست مویی جزء بیماری های پیشرونده است، یعنی بیماری مدام در حالت گسترش است و با نفوذ عفونت به سایر نواحی کیست، علائم بیماری نیز تشدید میشود. حتی ممکن است عفونت وارد خون شود.

بنابراین بهتر است درمان را به تاخیر نیاندازید و به محض شروع علائم برای درمان به پزشک متخصص کیست مویی مراجعه کنید.

در صورت بی توجهی به درمان این عارضه،عوارض خطرناک کیست مویی ظاهر میشوند.

برای درمان کیست مویی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای تشخیص این عارضه می توانید از متخصص پوست یا دکتر عمومی یا حتی متخصص بیماری های عفونی کمک بگیرید. اما این پزشکان نمی توانند در درمان بیماری به شما کمک کنند. برای درمان باید با متخصص جراح مشورت کنید.

 

کیست مویی در دسته بیماری های مقعدی یا نشیمنگاهی قرار داد. برای درمان این بیماری تنها روش، جراحی است. این جراحی می تواند به روش سنتی (در اتاق عمل با تیغ جراحی) و یا با لیزر (در کلینیک با نور لیزر) انجام شود، اما در هر صورت توسط متخصص جراح عمومی قابل انجام است.

جراح عمومی یکی از تخصص های جراحی است، که بر عمل جراحی بخش های مختلف بدن تمرکز دارد. بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که قبلا تجربه جراحی کیست مویی را داشته باشد.

 

یکی از روشهای جراحی کیست مویی با لیزر است، لیزر بهترین جایگزین برای عمل جراحی سنتی و استفاده از چاقو است. لیزر کیست مویی در کلینیک و توسط متخصص جراح عمومی قابل انجام است. این روش سرپایی و بدون درد یا خونریزی انجام میشود و عوارض جراحی سنتی مثل آسیب های جدی پوست و عفونت را ندارد.

بهترین جراح کیست مویی

کیست مویی در ناحیه ای حساس واقع شده است، هر اشتباهی در جراحی این بیماری می تواند عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد. برای انتخاب پزشک جهت درمان کیست مویی، لازم است نکات زیر را به یاد داشته باشید:

  • به تجربه و مهارت پزشک دقت داشته باشید : مسلماً پزشکی که قبلا بارها و بارها جراحی کیست مویی را انجام داده است، با تمام زوایای این بیماری آشنایی داشته و پیچیدگی های آن را شناخته پس گزینه بهتری خواهد بود.
  • پزشکی را انتخاب کنید که به علم روز دنیا مسلط باشد : پزشک ماهر به جدیدترین متد روز دنیا مسلط است تا عوارض جراحی را به حداقل کاهش دهد. به طور مثال یکی از جدیدترین متد ها در حوزه درمان کیست مویی، لیزر درمانی است.
  • زمان کافی برای رسیدگی به شما را داشته باشد : کیست مویی باید در کوتاه ترین زمان ممکن درمان شود، هر چقدر درمان بیماری به تاخیر بیافتد، بیماری پیشرفت کرده و علائم آن شدیدتر خواهند شد. بنابراین پزشکی را انتخاب کنید که سریعا برای شما نوبت ویزیت و جراحی تعیین کند.

 

https://site-4181285-4219-6249.mystrikingly.com/blog/2ecf74ce938

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

عمل کیست مویی چیست؟

به جراحی یا درمانی که به جهت برداشت بافت آسیب دیده ناشی از کیست انجام میشود، عمل کیست مویی می گوییم. این عمل جراحی سنتی در بیمارستان و تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام میشود. در طی عمل بافت کیست و منافذ آن به شکل لوزی برش داده میشود، تا محدوده ایجاد کیست به طور کامل تخلیه شود.

مقدار عمق زخم به میزان گستردگی کیست بستگی دارد. در بیشتر موارد زخم جراحی به اندازه یک گردو است. اما در مواردی مشاهده شده اندازه آن به یک پرتقال نیز می رسد. این حفره بر خلاف ظاهر ترسناک آن، خطری برای بیمار به همراه ندارد. برای اطلاع از هزینه عمل کیست مویی مطالعه این صفحه را از دست ندهید.

عمل کیست مویی روشی تقریباً موثر ولی پر چالش برای درمان این بیماری

 

انواع روشهای جراحی

جراحی کیست مویی به روش بسته و باز انجام میشود. انتخاب نوع جراحی بستگی به موضع کیست و برش آن دارد.

  • بسته : در روش بسته پس از تخلیه موضع جراحی شده را بخیه می زنند. این روش خطر ریسک کمتری برای عفونت زخم دارد.
  • باز : در این روش موضع تخلیه شده را بدون بخیه رها می کنند. تا موضع از داخل به سمت خارج ترمیم شود. این روش خطر عفونت بیشتری داشته اما تجربه نشان داده روش موثرتری نسبت به حالت باز است. در این روش جراح برای جلوگیری از عفونت موضع را با گاز و پنبه پر می کند.

پس از عمل کیست چه اتفاقی می افتد؟

پس از عمل کیست چه اتفاقی می افتد؟

معمولاً پس از عمل از موضعی که باز گذاشته شده بود، ترشحاتی خارج میشود. این ترشحات عفونی نیست و جای نگرانی ندارد. همچنین در بیشتر مواقع در کمتر از یک هفته برطرف میشود.

اگر پزشک احساس کند که احتمال عفونت وجود دارد، ممکن است موضع را با گاز پر کند. پس از یک الی دو روز پانسمان خارج شده و باید زخم را با سرم نمکی شستشو داد. در برخی مواقع نیز مصرف پماد هایی برای تسریع روند بهبودی تجویز میشود.  به تدریج حفره با کف پر می شود. پس از گذشت حدود 2 الی 3 ماه موضع توسط بافت های اطراف پر میشود.

اگر در طی این مدت زخم عفونت کند. پزشک وسیله ای به نام ” درن ” را درون زخم قرار می دهد. کار درن زهکشی یا کمک به تخلیه عفونت است.

وقتی بافت زخم شروع به ترمیم کرد. ممکن است موضع به رنگ قرمز، صورتی و یا حتی زرد رنگ باشد. بهتر است این بافت را با گاز ضد عفونی کنید. اگر احساس درد می کنید، می تواند از چند قطره لیدوکائین استفاده نمایید.

مراقبت های بعد از عمل

  • مراقبت از زخم برای جلوگیری از عفونت آن در اولویت است.
  • استفاده از داروهای ترمیم کننده و پمادهای ضد عفونی کننده با مشورت پزشک می تواند کمک کننده باشد.
  • مصرف فیبر و نوشیدن آب برای جلوگیری از یبوست توصیه میشود.
  • انجام ورزشهای سنگین تا ترمیم کامل زخم ها ممنوع است.
  • استفاده از لباسهایی با الیاف طبیعی و گشاد مناسب تر است.
  • اصلاح موهای زائد از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

حمام سیتز بعد از عمل کیست مویی

  • استفاده از حمام سیتز یا نشستن در آب گرم می تواند به جلوگیری از عفونت و ترمیم زخم کمک کند.
  • استفاده از بالش های دوناتی شکل برای جلوگیری از آسیب دیدن موضع الزامی است.
  • مصرف داروهای آنتی بیوتیک و مسکن برای جلوگیری از عفونت و درد الزامی است.

معایب و عوارض جراحی

از مهمترین عوارض و مشکلاتی که ممکن است حین و پس از جراحی برای بیمار ایجاد شود، می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • خطر عفونت و عود بیماری
  • بستری شدن در بیمارستان برای چند روز
  • درد و خونریزی شدید
  • دوره نقاهت طولانی تر
  • نیاز به تعویض مرتب پانسمان ها

آیا روشی بهتر از جراحی وجود دارد؟

آیا روشی بهتر از جراحی وجود دارد؟

جراحی یا عمل کیست مویی به دلیل مشکلات حین عمل و عوارض بعدی آن مثل عفونت امروزه به ندرت انجام میشود. در حال حاضر بهترین روشی که برای درمان کیست مویی وجود دارد.

استفاده از لیزر است. لیزر هیچ یک مشکلات و عوارض جراحی را ندارد. این درمان سرپایی و سریع انجام میشود. لیزر بدون ایجاد درد یا خونریزی موضع کیست مویی را برش می دهد. در ضمن چون دقت لیزر بیشتر است موضع را کاملاً تخلیه نموده و امکان عفونت و یا عود بیماری در آن کمتر است. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید صفحه درمان کیست مویی را مطالعه نمایید.

https://canvas.mooc.upc.edu/eportfolios/2009/_________2

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

شقاق (فیشر) یک زخم یا بریدگی عمیق و دردناک در مقعد است. این زخم در دیواره خارجی کانال مقعد ایجاد میشود. در اکثر موارد با کمی دقت می توان این زخم را مشاهده کرد.

درد، خونریزی، خارش، سوزش و مشاهده زخم طولی و التهاب اطراف مقعد مهمترین علائم بیماری شقاق به شمار می روند.

علت بیماری شقاق وارد شدن فشار به عضله مقعدی در اثر عوامل مختلفی از جمله یبوست و اسهال مداوم و مزمن، زایمان، بارداری و رابطه جنسی مقعدی است.

پیدا کردن علت بیماری می تواند به شما در درمان بیماری کمک کند. در ادامه به بررسی بیشتر بیماری شقاق و درمان آن می پردازیم

عمل جراحی شقاق با لیزر
مسلماً جراحی روشی خوشایند بیماران نیست. زیرا همه می دانند که عمل جراحی بدون درد و خونریزی انجام نمیشود. همچنین بستری در بیمارستان و عوارض بعدی آن مثل عفونت موجب شده بیماران از این روش گریزان باشند.

اما پزشکان نیز جراحی شقاق را توصیه نمی کنند. زیرا این ترک در موضعی حساس واقع شده و با کوچکترین اشتباه امکان آسیب دیدن عضله و در نتیجه آن بی اختیاری مدفوع و گاز روده وجود دارد.

بنابراین برای درمان شقاق چه کنیم؟ خوشبختانه ورود تکنولوژی لیزر به حوزه درمان بیماریها موجب شده، تمام مشکلات مربوط به جراحی برطرف شود.

درمان شقاق با لیزر روش قطعی و موثر برای رفع این بیماری است. همچنین اثر بخشی لیزر در مقایسه با دیگر روشها بیشتر است. اما به شرطی که این درمان توسط پزشکی متخصص و مجرب انجام شود.

پزشکان علت ایجاد این ترک یا بریدگی عمیق را فشار و اسپاسم شدید داخل عضله مقعدی می دانند. پس برای رفع دائمی این بیماری باید این اسپاسم را برطرف کرد.

خوشبختانه چند سالی است که لیزر جایگزین چاقوی جراحی شده تا بیماران مجبور به تحمل عوارض جراحی با چاقو نباشند.

درمان لیزری فیشر در کلینیک عابدیان با بهترین تجهیزات روز دنیا، بدون درد و خونریزی انجام میشود. بنابراین نیازی به بستری در بیمارستان و یا دریافت داروی بیهوشی نیست. تنها قبل از شروع درمان برای کنترل استرس و کاهش تحریکات روحی به بیمار داروی بی حسی موضعی تزریق می شود.

مشاوره و نوبت دهی تلفنی
برای دریافت نوبت ویزیت و یا مشاوره جهت تشخیص و درمان شقاق با لیزر کارشناسان ما آماده پاسخگویی هستند.

02186084961
برای شروع دستگاهی به نام اسپکولوم درون مقعد قرار داده میشود. این دستگاه دریچه مقعدی را باز کرده تا پزشک دسترسی راحت تری برای درمان داشته باشد.

برای درمان فیشر حاد از لیزر کم توان استفاده می کنند. در این روش بافت زخم حذف و ترمیم شده و تابش بی وقفه اشعه به رفع اسپاسم و گرفتگی عضله اسفنکتر (مقعدی) کمک می کند. به همین جهت بیماران بلافاصله پس از لیزر احساس بهتری را به جهت کاهش درد تجربه می کنند.

برای درمان شقاق مزمن از لیزر پرتوان استفاده می شود. در این حالت قسمتی از عضله با لیزر شکافته شده و به همراه زخم مقعد حذف میشوند.

هزینه عمل و درمان شقاق با لیزر
هزینه درمان شقاق یا فیشر با لیزر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. زیرا نه تنها هزینه کمتری در مقایسه با جراحی پرداخت می کنید. بلکه این درمان قطعی است و با یکبار پرداخت هزینه برای همیشه از شر این بیماری خلاص خواهید شد.

هزینه این درمان بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین میشود. به طور مثال نوع فیشر، میزان گستردگی آن، شهری که در آن درمان انجام میشود، دستمزد جراح و …. همگی در تعیین هزینه ها تاثیرگذار هستند. پس امکان اینکه دقیقا بگوییم هزینه درمان شما چقدر میشود، وجود ندارد.

مزایای لیزر
همان طور که توضیح دادیم، در درمان شقاق با لیزر از قدرت اشعه لیزر برای برش دادن و یا قطع کردن قسمتی از عضله استفاده می شود.

عمل شقاق با لیزر برخلاف جراحی بدون اینکه عوارضی مثل درد یا خونریزی ایجاد کند، بیماری را درمان میکند. نور لیزر با انسداد رگ ها مانع از خونریزی میشود. به علاوه جراحی لیزری با دقت بسیار بالایی انجام میشود.

البته مهارت پزشک نیز در این جریان تاثیرگذار است. اگر پزشکی که برای شما این درمان را انجام میدهد به اندازه کافی ماهر و با تجربه باشد، بیمارِی به طور قطع و بدون هیچ عارضه ای درمان میشود. در واقع احتمال اینکه بیماری شما پس از مدتی مجدداً عود کند، با این روش بسیار کمتر (تقریبا احتمال عود فیشری که با لیزر درمان شده، صفر است.) از سایر روشها خواهد بود.

به بیانی دیگر می توان گفت درمان قطعی شقاق مقعدی استفاده از لیزر است. از مزیت های لیزر می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

این درمان نیازی به بستری در بیمارستان ندارد و سرپایی است.
لیزر سریع و در کمتر از یک ساعت انجام میشود.
درد و خونریزی ندارد.
امکان عود بیمار بسیار کمتر از سایر روشها است.
ترمیم زخم سریع تر انجام میشود.
نیازی به دریافت داروی بیهوشی ندارد.
خطر آسیب رسیدن به بافت های اطراف وجود ندارد.
هزینه مناسب تری در مقایسه با جراحی دارد.
عوارض خطرناکی مثل بی اختیاری ایجاد نمی کند.
بدون نیاز به پانسمان انجام میشود.
پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ویروسی مثل هپاتیت که در بیمارستان شایع تر هستند.
کاهش احتمال تورم و التهاب با انجام لیزر

https://canvas.mooc.upc.edu/eportfolios/2009/________

  • matin pishrow