بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

ارتباط بواسیر با سرطان مقعد چیست؟

 

در این مقاله به تفاوت‌های سرطان مقعد و هموروئید، از جمله علل، علائم و درمان آن می‌پردازیم.

علائم بواسیر در مقابل سرطان مقعد

بواسیر که به آن هموروئید نیز می گویند، سیاهرگ های متورم در قسمت پایین رکتوم و مقعد هستند. تقریباً 75 درصد از همه بزرگسالان در طول زندگی خود هموروئید را تجربه می کنند که باعث شده این عارضه به یک وضعیت پزشکی بسیار رایج تبدیل شود.

برای تشخیص دقیق هر دو بیماری به موارد زیر توجه کنید:

  • علائم اولیه بواسیر حرکات دردناک یا ناراحت کننده روده، خارش شدید و خون در مدفوع یا اطراف مقعد است. در مورد پرولاپس هموروئید داخلی، ممکن است بتوانید بیرون زدگی نرم از مقعد را نیز احساس کنید.
  • سرطان مقعد سرطانی است که در داخل یا اطراف مقعد یا روده بزرگ اتفاق می افتد. سرطان مقعد به طور قابل توجهی با هموروئید متفاوت است، اگرچه علائم آنها تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند.
  • خونریزی شایع ترین علامتی است که بین سرطان مقعد و بواسیر مشترک است. سایر علائم مشترک شامل خون مخلوط با مدفوع، اجابت مزاج دردناک و ناراحت کننده یا تنسموس است. همچنین بیمار احساس نیاز به اجابت مزاج دارد در زمانی که واقعا اینطور نیست.
  • سرطان مقعد همچنین ممکن است علائمی مانند کاهش وزن بی دلیل، انسداد روده، کم خونی (از دست دادن خون) و خستگی قابل توجه را ایجاد کند. این علائم در موارد هموروئید رایج نیستند، بنابراین اگر برخی یا همه آنها را دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

ادامه مطلب 

  • matin pishrow

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی