بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

خودروهای ساخت بسترن چین، در ایران با برند فاو معروف هستند و گروه خودروسازی بهمن، آن را مونتاژ کرده و وارد بازار می نماید. بعد از تولید مدل B50، حال با سدان کوچک‌تری به نام B30 رو به رو هستیم.

تا همین چند سال اخیر، اتومبیل های چینی به دو گروه تقسیم می‌شدند. گروه نخست، محصولاتی بودند که رنج قیمتی آن ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بود و گروه دوم،  اتومبیل هایی بودند که  قیمت کمتری داشتند و برای خرید آن ها باید بین  ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه می شد. اما در حال حاضر این دسته بندی کاملن تغییر یافته و در کلاس قیمتی بالاتری بیش از ۱۰۰ میلیون تومان قرار گرفته اند، آپشن های خوبی برای جلب رضایت مشتری و رفع نیاز یک خانواده‌ی معمولی مهیا ساخته است. این مساله، می‌تواند زنگ خطری جدی برای صنایع خودروسازی کشور باشد، به این خاطر که اکر خریدار ایرانی در شک و تردید انتخاب میان خودروهای ایرانی و چینی با قیمت کمتر از ۶۰ میلیون تومان، قرار گیرد به احتمال زیاد انتخاب خریدار خودروی چینی خواهد بود.

بسترن


شرکت خودروسازی فا (تلفظ درست واژه‌ی FAW) در سال ۱۹۵۳ با سرمایه‌گذاری دولتی تاسیس گردید و در حال حاضر نیز، سهام اصلی و بزرگ  آن در اختیار دولت چین باقی مانده است. فاو از دو زیرمجموعه‌ی وسیع خودروسازی تشکیل شده است که عبارتند از هونگ‌کی و بسترن. با عنایت به اینکه بیشتر فعالیت فاو، تولید و ساخت کامیون و صنایع سنگین حمل و نقل می باشد، برند بسترن در سال ۲۰۰۶ بنا نهاده شد تا کارخانه‌ای مختص به تولید خودروهای مدرن وجود داشته باشد. البته شایان ذکر است که کمپانی هونگ‌کی، از سال‌های دهه‌ی ۵۰ میلادی در حال فعالیت است و سواری‌های تشریفاتی کلاس لوکس، می سازد.

تولیدات بسترن، شامل دو کراس‌اور (X40 و X80) و چهار اتومبیل سواری صندوقدار (B30 ،B50، B70 و B90) است که B30 کوچک‌ترین آنها به شمار می آید. با آن که خط مونتاژ محصولات مزدا در چین، از طریق بسترن اداره می‌شود، اتومبیل B30، هیچ نقطه اشتراکی با مدل‌های مزدا (خصوصا مزدا 3) ندارد. اما در مقابل، این سدان کامپکت، پلت‌فرم و شاسی خود را از فولکس‌واگن جتا به عاریت گرفته است که با کد (PQ4) شناخته می‌شود و با کمی تفاوت، روی آئودی A3 نیز مشاهده می‌شود. به کار گیری از یک پلت‌فرم موفق به جای طراحی یک نمونه‌ی جدید، روندی هوشمندانه است که هم اکنون از سوی بسیاری از خودروسازان چینی صورت می گیرد و در مدل آریو سایپا S300 (زوتیه Z300 ) با شاسی و بدنه‌ی تویوتا آلیون هم، شاهد چنین ترفندی بودیم.

  • matin pishrow

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی