بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

آیا تا به حال نام فیلتر ممبران را شنیده‌اید؟ معمولا افرادی که در زمینه خرید و فروش دستگاه تصفیه آب فعالیت دارند یا افرادی که برای منزل یا محل کار خود دستگاه تصفیه آب خانگی تهیه کردند، نام فیلتر تصفیه آب ممبران را شنیده‌اند اما به طور دقیق با چگونگی عملکرد آن آشنا نیستند. فیلتر تصفیه آب ممبران membrane به عنوان قلب دستگاه تصفیه آب شناخته شده است. در ادامه مطلب قصد داریم به سوال: فیلتر ممبران چیست‌؟ پاسخ و چگونگی عملکرد آن را شرح دهیم.

فیلتر ممبران چیست‌؟

فیلتر ممبران در واقع تشکیل شده از یک غشا نیمه تراوا است. معنای واژه ممبران “membrane” در فارسی، غشاء می‌باشد. این فیلتر یکی از اجزای اصلی در تصفیه آب به روش اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون است که تاثیر بسزایی در حذف آلاینده های بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی دارد. عملکرد این فیلتر بر پایه حذف آلاینده ها به کمک غشاء نیمه تراوا بوده که از ورود ناخالصی ها و رسوبات به آب تصفیه شده جلوگیری کند. برای درک وظیفه‌ی غشا در فیلتر تصفیه آب ممبران، بهتر است با مفهوم غشا آشنا شوید.

فیلتر ممبران

غشا چیست؟

غشا یه نوع سد و مانع است که اجازه عبور برخی از مواد را می‎‌دهد. غشا مانند سلول های بدن انسان عمل می‌کند. یکی از معروف ترین غشاها که زندگی انسان به آن بستگی دارد، دیواره سلول‌های بدن میباشد. دیواره سلول اجازه ورود به مواد غذایی و اکسیژن می‌دهد و موجب خروج مواد زائد از سلول می‌شود. ممبران شامل چند ورقه غشاء میباشد که در اطراف لوله پلاستیکی قرار گرفته و وظیفه آن عبور آب خالص و تصفیه شده است. به عبارت دیگر، این فیلتر از غشاء نیمه تراوا تشکیل شده است که مواد و ذرات بیولوژیکی، فیزیکی و شمیایی نمی تواند از منافذ آن عبور کند. فیلترهای ممبران قادر به حذف ذارت تا ۰.۰۰۰۱ میکرون میباشد و همانطور که گفته شد مناسب برای تصفیه آب به روش اسمز معکوس و اولترافیلتراسیون است. در ادامه برای درک بهتر به شرح فرآیند اسمز معکوس پرداخته ایم.

منبع: https://govarnosh.ir/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی