بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰
در این روزها با توجه به تغییرات نرخ ارزاگر نگاهی بی اندازیم به خوبی دیده میشود که قیمت خودروها به‌خصوص وارداتی‌ها، منطقی بوده و در واقع افزایش قیمت آن ها کاملا توجیه پذیر است. افزایش شدید قیمت ارز، ممنوع شدن واردات و برهم‌ریختن میزان عرضه و تقاضا قیمت‌ها از جمله دلایلی است که افزایش قیمت خودروهای وارداتی را توجیه می کند. 
جالب است بدانید چنانچه قیمت خودروهای وارداتی دقیقا متناسب با قیمت ارز افزایش می یافت این روزها باید شاهد اوج گرفتن مجدد و بیشتر قیمت خودروهای وارداتی می بودیم.
دلیل این اتفاق این است که نسبت افزایش قیمت ارز بیش از افزایش قیمت خودروهای وارداتی بوده است‌. این موضوع در مورد خودروهای وارداتی کاملا مشهود است  و در مورد خودروهای تولید داخل چندان صادق نیست.

از آنجا که قیمت خودروهای وارداتی نسبت مستقیم با نرخ ارز دارد می توان نتیجه گرفت افزایش قیمت خودروهای وارداتی از قیمت ارز عقب مانده است. به دو صورت این موضوع را میتوان توجیه کرد یکی به‌دلیل قانون کشش تقاضا، افزایش قیمت خودرو متوقف شده است و دیگری ، در آینده نزدیک شاهد هماهنگی نرخ رشد خودرو و ارز خواهیم بود.

برای مثال می توان به خودروی هیوندای کیا سراتو وارداتی اشاره کرد که قیمت آن از محدوده ١٥٠‌ به ٣٥٠میلیون‌ تومان ( کمی بیشتر از دو برابر رسیده است) و این در حالی است که قیمت ارز از محدوده ٤‌هزار به ١٣‌هزارتومان یعنی بیش از ٣‌برابر رسیده است. 
  • matin pishrow

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی