بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

بیماران اکثرا این سوال را دارند که فرق بین بواسیر و پرولاپس رکتوم چست؟ هنگامی که تفاوت بین این دو را درک کردید، می توانید ایده بهتری از آنچه ممکن است تجربه کنید به دست آورید.

هموروئید چیست؟

بیماری بواسیر یا هموروئید نوعی بیرون زدگی مقعدی است که در اثر ملتهب شدن سیاهرگ های اطراف مقعد یا داخل کانال رکتوم به وجود می آید. معمولا حدود نیمی از بزرگسالان بالا 50 سال به دلیل سبک زندگی خود علائم هموروئید را تجربه کرده و به آن مبتلا می شوند. از مهم ترین علائم آن می توان به یبوست، خون در مدفوع، خارش و… اشاره کرد.

بیماری بواسیر در انگلیسی با نام Hemorrhoids آورده می شود به سه نوع هموروئید خارجی، داخلی و پرولاپس دسته بندی می شوند. در حالی که بواسیر داخلی معمولا در داخل کانال رکتوم به وجود می آید، بواسیر خارجی بیرون از دریچه مقعد ظاهر می شود.

هموروئید یا بواسیر دو نوع رایج دارد:

  • بواسیر داخلی: هموروئید داخلی معمولاً سیاهرگ های کوچک و متورم شده ای هستند که در دیواره های کانال مقعد یافت می شوند. آنها گاهی اوقات می توانند بزرگ شده و از مقعد بیرون بزنند. آن وریدهای برآمده اگر توسط عضلات مقعد شما فشرده شوند یا جریان خون آنها قطع شود، می توانند دردناک شوند.
  • بواسیر خارجی: هموروئید خارجی سیاهرگ های زیر پوست راست روده شما هستند که تحریک شده و به مرور زمان لخته می شوند. زمانی که این اتفاق می افتد ممکن است یک توده سفت در آن ناحیه احساس کنید.

پرولاپس رکتوم چیست؟

پرولاپس رکتوم یک وضعیت پزشکی است که در آن دیواره‌های راست روده به دلیل شل شدن بافت های طبیعی خود در داخل بدن شما از موقعیت طبیعی خود خارج می‌شوند. سه نوع مختلف پرولاپس رکتوم وجود دارد:

  • افتادگی جزئی: افتادگی جزئی زمانی اتفاق می‌ افتد که غشای مخاطی راست روده از موقعیت خارج شده و شروع به بیرون زدن از مقعد می‌کند. پرولاپس جزئی می تواند در حین اجابت مزاج رخ دهد و بیشتر در کودکان دو ساله یا به دلیل زور زدن مداوم اتفاق می افتد.
  • پرولاپس کامل: افتادگی کامل زمانی اتفاق می افتد که تمام دیواره راست روده از حالت طبیعی خود خارج شده و از مقعد بیرون بزند. هنگام اجابت مزاج یا زمانی که ایستاده اید یا راه می روید، می توانید پرولاپس کامل را تجربه کنید. گاهی اوقات تا جایی پیشرفت می کند که بافت رکتوم دائماً بیرون می زند.
  • پرولاپس داخلی: پرولاپس داخلی زمانی اتفاق می افتد که بخشی از دیواره روده بزرگ یا رکتوم می لغزد یا به ناحیه دیگری حرکت می کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی