بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

بورگوارد یک کمپانی خودروسازی آلمانی است که در سال ۱۹۱۹ به دست مهندس و طراح مشهور آلمانی به نام کارل اف دبلیو بورگوارد (۱۰ نوامبر ۱۸۹۰ – ۲۸ ژوئیه ۱۹۶۳) در شهر برمن آلمان راه اندازی گردید. این کمپانی که با ۲۳ هزار نیرو یکی از اصلی ترین کارخانجات صنعتی آلمان به‌ شمار می‌آمد تا سال ۱۹۶۱ به تولید خودرو ادامه داد. در ۲۱ می سال ۲۰۰۸ کریستین بورگوارد، نوهٔ کارل اف دبلیو بورگوارد موسس این کمپانی، به همراه شریک خود کارل هایز نوس، این کمپانی با اصالت آلمانی را مجددا راه اندازی کردند. کریستین بورگوارد هدایت این شرکت را در دست گرفت و همه سعی خود را برای احیا این کمپانی  انجام داد تا به روزهای اوج موفقیت خود برسد. این کمپانی در همین راستا مدیر طراحی سابق مینی (برند آلمانی زیرمجموعهٔ ب ام و)، آندرس وارمینگ را نیز جذب خود کرد تا در حوزه طراحی، به طور کامل به‌روز و بر اساس سلایق کنونی مشتریان در جهان سوق داد. همچنین دکتر فیلیپ کوهن مدیر سابق بخش مهندسی کمپانی تولیدکننده خودرو‌های لوکس رولز-رویس موتور کارز و مدیر سابق بخش های متعدد کمپانی ب ام و نیز در بورگوارد به عنوان مدیر ارشد فناوری (Chief Technology Officer) این کمپانی آلمانی منصوب شد. این تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۲۰۱۵ با رونمایی خودرویی با نام BX7 در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو به ثمر نشست. به بیان کمپانی بورگوارد، این تازه شروع کار است و کمپانی آلمانی بورگوارد برای بازگشتن به اوج خود برنامه‌های بسیاری در پیش دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۲ این کمپانی ۱۱ خودروی جدید به بازار عرضه کند.

بورگوارد

کارل بورگوارد بی رقیب ترین فرد در صنعت خودروسازی

کارل اف دبلیو بورگوارد در سال های آخر قرن ۱۹ در موقعی چشم به جهان گشود که صنعت اتومبیل آلمان تا به آن موقع  رشد چندانی نکرده بود. زندگی او از همان لحظه به دنیا آمدن به شکلی با اتومبیل عجین شده بود. برخی از مردم  او را پیش‌قدم اتومبیل آینده می‌ پنداشتند و برخی دیگر او را نابغه اتومبیل ساز قلمداد می‌کردند و به‌عنوان شخصیت موفق آن زمان می‌درخشید. پدر کارل، بازرگان زغال بود اما خانواده‌اش که صاحب ۱۲ فرزند بودند اوضاع مالی خوبی نداشتند. آنچه کارل را از دیگر فرزندان جدا می‌ساخت علاقه و اشتیاق او به مطالعه مهندسی مکانیک بود. او حتی به دلیل کنجکاوی، دائم اجزای اسباب‌بازی‌های خود را جدا و دوباره به هم وصل می‌کرد. جالب است که کارل بورگوارد با فنرها، جعبه‌دنده، جعبه‌های پلاستیکی و دیگر مصالح ازکارافتاده مدل‌های کوچک اتومبیل می‌ساخت. از آن زمان به بعد، اتومبیل‌سازی از اصلی ترین اهدفف او شد. استعداد او توجه دیگران را نیز به خود جلب کرد. او دائم با صدای بلند می‌گفت: می‌خواهم یک اتومبیل بسازم. سال‌ها گذشت و کارل ۱۸ ساله شد. او در مکتب مهندسی هامبورگ و انستیتو سلطنتی هانور درس می‌خواند و به‌ شکل سیستمی دانش‌های مهندسی مکانیکی را می‌اندوخت. مطالعه این سال‌ها بود که زیربنای محکمی برای خلق برند برجسته بورگوارد بنا نهاد. کارل جوان یک مهندس با دیدگاه بازاریابی بود. از نیاز مشتریان مطلع بود و خوب می‌دانست به چه شکل نیاز آن‌ها را مرتفع سازد. با مشاهده، بارزیابی و تحلیل متوجه شد که برندهای بزرگ و مهم مانند مرسدس بنز و ب ام و، از بازار محدودی بهره می‌بردند و برای دست یافتن به دیگر بازارهای بالقوه بیرون از آلمان یا اروپا تلاش نمی‌کردند. آن‌ها به بزرگ‌ترین شهر بندری آلمان یعنی برمن توجه نمی‌کردند که در حقیقت از امتیازات بالقوه زیادی برخوردار بود. این بود که کارل قدم اساسی برداشت و بر مساله صادرات تأکید کرد و به سرعت خط تولید محصولات صادراتی را گسترش داد. دیری نگذشت که این حرکت مهم و خلاقانه برایش موفقیت بزرگی در جهت توسعه فروش به ارمغان آورد. در حقیقت این تصمیم آینده نگرانه بود که این شرکت کوچک را زبانزد همه کرد و به‌سرعت به وسیع ترین صادرکننده اتومبیل آلمان تبدیل شد. تا سال ۱۹۳۹، نابغه خودرو ساز، کارل بورگوارد یک امپراطوری بزرگ اتومبیل که شمال آلمان را تحت کنترل خود داشت ساخته بود. این موفقیت بزرگ می‌تواند به خاطر علاقه او به خودرو از دوران کودکی باشد.  زمانی که از او درباره انگیزه‌اش پرسیدند،در پاسخ با عزمی راسخ گفت: «می‌خواهم یک خودرو بسازم.» کارل بورگوارد با شور و شوق به رؤیای کودکی‌اش بها داد و برند بورگوارد را به سطح بالایی رساند. با پایداری، جسارت و توانایی بالاخره توجه و احترام تمام جهان را به سمت خود جلب کرد.

بورگوارد

هانزا 1500 نخستین خودرو از برند بورگوارد

در سال ۱۹۴۹ بورگوارد، هانزا ۱۵۰۰ را در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی کرد که نخستین خودرو با طراحی قایق مانند در اروپا و نیز نخستین خودرو عرضه‌ شده در آلمان پس از جنگ جهانی دوم به شمار می آمد. عرضه این خودرو سبب تنوع طراحی در آلمان گردید و تبدیل به سابقه تاریخی چند فرهنگی شد.

ایزابلا خودرویی دیگر از برند بورگوارد در سال ۱۹۵۴

به‌عنوان خودروی افسانه‌ای آلمان، در سال ۱۹۵۴ بورگوارد  زبان زد ترین خودروی خود را تحت عنوان ایزابلا به بازار عرضه کرد. بورگوارد ایزابلا نه‌ فقط در آلمان طرفداران زیادی داشت بلکه باعث جلب توجه و رضایت جهانیان شد  و به عنوان یک خودروی اسپرت، استانداردهای جدیدی را در دنیا تعریف کرد. ببدین شکل بورگوارد بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از ایزابلا را در اقسی نقاط جهان به فروش رساند.

پی ۱۰۰ خودرو  ننخستین خودروی پنوماتیمک اروپا از برند بورگوارد

در سال ۱۹۵۹ بورگوارد مدل پی ۱۰۰ را تولید کرد که از موتور شش سیلندر و فضای داخلی خیلی وسیع تری برخوردار بود. بورگوارد پی۱۰۰ نخستین خودروی اروپایی به‌ شمار می آید که از قابلیت شگرف تعلیق پنوماتیک (بادی) برخوردار بود به شکلی که خارج از بار و وضعیت رانندگی، ارتفاع خودرو همواره ثابت باقی می‌ماند. این اتومبیل باعث رضایت و  تحسین بسیاری قرار گرفت و در صنعت خودروسازی آلمان به نماد خودروهای لوکس با سطح رفاهی بالا تبدیل شد.

گولیات جی پی ۷۰۰ نخستین خودروی تزریقی سوخت از برند بورگوارد

در سال ۱۹۵۰، خودروی بورگوارد گولیات جی پی ۷۰۰ برای نخستین بار از فناوری تزریق مستقیم سوخت استفاده کرد. این سیستم مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را به‌ شکل وصف ناپذیری بهبود بخشید. این خودرو در دوره نوین به عنوان موسس موتورهای قدرتمندتر و با کارایی بالا شناخته شد.

بورگوارد

برجسته ترین فعالیت های برند بورگوارد

  • پرفروش‌ترین محصول برند بورگوارد

در سال ۱۹۶۱، برند بورگوارد توانست خط تولید خود را به یک‌میلیون برساند و سریع تر از مرسدس بنز و ب ام و به باشگاه تولیدکنندگان خودروی میلیونی وارد شد و ملقب شد به سلطان فروش برندهای اتومبیل‌های لوکس آلمان.

  • هم قدم با مرسدس بنز

پر فروش ترین و موفق‌ترین محصول بورگوارد، خودرو ایزابلا بود که نسبت به خودرو های هم‌رده‌ خود با استقبال بیشتری مواجه شد و به زیباترین خودرو  معروف شد. ایزابلا علنا با مرسدس بنز ۱۸۰ رقابت می‌کرد و به خاطر کیفیت خیلی خوبش، قیمت مناسب و ظاهر شیک در قیاس با مرسدس بنز و ب ام و، رضایت عموم مشتریان را به خود جذب کرد.

  • بزرگترین صادر کننده خودرو  آلمانی در جهان

رتبه و جایگاه بورگوارد به جایی رسیده بود که مورد استقبال جهانی قرار گرفته بود و حالا دیگر به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده اتومبیل آلمان به شمار می آمد، بورگوارد با صادرات به اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا موفق شد ۶۳٫۵٪ از کل حجم صادرات اتومبیل این کشور را اذعان خود کند.

  • کامل‌ترین مدل‌ها

بورگوارد وسیع ترین و بیشترین خطوط تولید را در دنیا احداث کرده بود که دربرگیرنده خودروی متوسط، خودروی کوچک، خودروی صحرایی، کامیون سنگین، کامیون سبک، خودروی آتش‌نشانی، خودروی زره‌پوش، تانک و حتی هلیکوپتر بود و با در نظر گرفتن قابلیت های بیشتر در صنعت اتومبیل‌سازی اقدام به تولید فناوری و تجربیات در این زمینه کرده بود.

  • شکست دادن ۵۱ رکورد مسابقات اتومبیلرانی توسط بورگوارد

بهترین اتفاق برای کارل بورگوارد، چیزی نبود جز برنده شدن خودرویش در مسابقه اتومبیلرانی، و با این کار هیجان ملی را با سرعت‌بالایش و کنترل سریعش بالا می‌برد. کارل بر این باور بود که نیروی تحرک از رویاهای فراموش نشده و آرزوهای غیرقابل توقف گرفته می شود. به همین دلیل، تصمیم به اثبات شکست رقیب خود و مغلوب ناپذیر کردن خودرویش گرفت. بورگوارد، ۵۱ رکورد مسابقه اتومبیلرانی جهانی را شکست. در سال ۱۹۵۰، بورگوارد در مسابقات گرند پری فرانسه شرکت کرد و ۱۲ رکورد را شکست و رسانه‌ها بورگوارد و پورشه را «دو قهرمان میدان» عنوان کردند. در میدان مسابقه فرانسه در سال‌های ۱۹۵۱ و ۱۹۵۴، بورگوارد موفق شد تا رکورد تیمی را بشکند که ۱۹ رکورد موتورسیکلت و ۱۸ رکورد اتومبیل را شکسته بوده‌است. در آن زمان بورگوارد رشد کرد و به سلطان سرعت تبدیل شد. سال بعد، هانزا 1500RS که به شاسی جدید و موتور ۱٫۵ لیتری مجهز بود عرضه شد. این اتومبیل از طراحی سیلندر جدید و دو کاربراتور و حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار برخوردار بود که از موتور پورشه اسپایدر، ۱۰ اسب بخار بیشتر بود. این موتور جدید به قهرمانی بورگوارد در مسابقات نوربرگرینگ ۱۰۰۰ کیلومتری در میان هم‌رده‌هایش کمک بسیاری کرد. وقتی‌که سال ۱۹۵۴ فرارسید، آدولف برودیس راننده افسانه‌ای همراه باهم تیمی‌هایش ۱۸ رکورد را شکستند که در میان آن‌ها سه تا از این رکوردها هنوز به‌عنوان رکورد جهانی باقی‌مانده‌است. موتور قدرتمند (20PS 400-LP Lloyd) بزرگ‌ترین یاری‌کننده او بود. دیری نپایید تا طراحان بورگوارد، موتور۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ایزابلا که به‌عنوان یک مرجع بود را با سیستم تزریق مستقیم بنزین و احتراق دوگانه تولید کردند که قدرت ۱۵۰ اسب بخار را می‌توانست تولید کند. این عمل موقعیت رهبری بورگوارد در فناوری اتومبیلرانی را محکم‌تر ساخت و ضامن موفقیت‌های فراوانی شد که نمونه پایداری و قدرت بورگوارد عنوان می‌شود.

  • matin pishrow

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی