بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آخرین اخبار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره استفاده از صندلی کودک بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی سال های 2010 تا 2020 را دهه اقدام برای ایمنی نام نهاده است و برای بالا بردن ایمنی در سایر حوزه ها توصیه هایی کرده است که راهنمایی و رانندگی یکی از حوزه ها بوده و هدف کاهش خسارات و آسیب ها در این حوزه است. وی در ادامه افزود: الزام استفاده از صندلی کودک در خودروهای حامل کودک یکی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی است که از آن استقبال می‌کنیم. استفاده از صندلی کودک در کشور ما هنوز به یک فرهنگ تبدیل نشده است و ما می‌توانیم با تصویب این قانون توسط مراجع مرتبط و الزام قانونی به استفاده از آن در پیشگیری از افزایش تلفات جاده ای کودکان موثر باشد.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه 7 درصد از جان باختگان در تصادفات کودکان هستند افزود: با نگاهی به این آمار متوجه اهمیت استفاده از صندلی کودکان می‌شویم و میتوان با اجرای این قانون تا میزان زیادی این آمار را کاهش داد. وی ادامه داد: این موضوع به یک فرهنگ در جامعه تبدیل نشده است و هنوز این قانون تصویب و ابلاغ نشده است، با فراگیر شدن این موضوع و الزام قانونی می‌تواند نتایج خوبی به دنبال داشته باشد. به نقل از ایرنا، مهری اظهار داشت: پلیس با این قانون موافق است و طرح اولیه از خود پلیس بوده است. او درباره مبلغ جریمه گفت: هنوز مبلغی بابت عدم استفاده از صندلی کودک مشخص نشده و مبلغی که قانون تعیین کند ملاک خواهد بود و مبلغ آن به خزانه واریز خواهد شد. وی در پایان گفت: ما با خودروسازان نیز صحبت کرده ایم و از آن ها خواسته ایم تا محلی برای نصب صندلی کودک لحاظ کنند. همچنین در لایحه اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی به الزام استفاده از صندلی کودک اشاره شده است.

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خودروبانک، جک S7 قطعاً لوکس‌ترین محصول این شرکت چینی است که پا به بازار خودرویی کشور گذاشته و بعد از محصولاتی از دیگر رقبای چینی همچون بی وای دی S7 و یا چری تیگو 7، دیگر نوبت به جک رسیده تا لوکس سواری را به جک سواران نشان دهد! هنوز زمان عرضه جک S7 به بازار مشخص نشده و تولید این خودرو به صورت آزمایشی نیز شروع نشده اما قطعاً به زودی شاهد عرضه این خودرو در کشور خواهیم بود و عکس مربوطه در این مقاله تنها نمونه وارداتی این خودرو است. جک S7 به صورت 5 نفره و نیز به صورت 7 نفره تولید شده و 4790 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1760 میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2750 میلی متر است البته مدل تولید شده در کرمان موتور در نسخه 5 نفره خواهد بود.

 

  • ۰
  • ۰

جنگجوی لکسوس در کلاس SUVهای کوچک لوکس UX نام دارد که با خودروهایی مانند مرسدس GLA، بی ام و X1 و آئودی Q3 رقابت می کند. لکسوس UX200 در ماه دسامبر وارد نمایندگی های لکسوس در سرتاسر ایالات متحده می شود و قیمت آن بدون احتساب 1025 دلار کرایه حمل 32 هزار دلار است.

  • ۰
  • ۰

ایران خودرو گزارش داد،  هرچند بازار خودروهای وارداتی‌ از تیرماه سال گذشته و همزمان با توقف ثبت‌سفارش با آشفتگی همراه شد، اما توقف واردات تیر خلاصی بود به ورود این کالا به کشور، کالایی که طی دو سال گذشته با مقررات و دستورالعمل‌های گوناگون روبه‌رو بوده است. بدین ترتیب، میزان عرضه خودروهای خارجی در کشور تا پایان سال‌جاری به کمترین سطح خود طی یک دهه گذشته می‌رسد و دولت در این خصوص توجیهی جز مدیریت منابع ارزی محدود کشور در شرایط تحریم ندارد.


  • ۰
  • ۰

اخبار خودرو گزارش داد، این روزها خودروهای بسیاری در بازار وارداتی‌ها به همراه هیوندای آزرا2018 بسیار گران‌تر از گذشته شده‌اند. آزرا 2018 که ازهر جهت نسبت به نسل قبل خود پیشرفت کرده و در سری 2018 قیمت 33.8‌هزاردلاری دارد و با احتساب حقوق گمرکی که در سال 96 و همزمان با ورود این خودرو به بازار قیمت دلار 3800‌تومان بود، نباید بیش از 260‌میلیون‌تومان قیمت‌گذاری می‌شد. همچنین آزرای 2018 از پیشرانه‌ قدرت‌مندتر و گیربکس بهینه‌سازی شده بهره‌مند است. با این وجود کشش بهتری نسبت به نسل قبل خود دارد. این در حالی است که حتی با فرض ورود خودرو به کشور با دلار 11 هزارتومانی و محاسبه تمام‌ حقوق گمرکی نیز قیمت این محصول نباید بیش از 750‌میلیون‌تومان باشد. اما در حال حاضر با ممنوعیت واردات، قیمت این خودرو به 880میلیون‌تومان رسیده است. با این وجود در صورت تحویل این خودرو توسط شرکت کرمان‌موتور نماینده هیوندای در ایران به نظر نمی‌رسد که این خودرو با قیمتی کمتر از 500‌میلیون‌تومان به فروش برسد.

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

به گزارش دنیای اقتصاد : گمرک گزارش مربوط به تجارت خارجی کشور را در ۵ ماه نخست سال‌جاری منتشر کرد و طبق آن مشخص شد در این مدت، واردات خودرو به ایران با افت شدیدی مواجه شده است. تردیدی وجود ندارد که اصلی‌ترین دلیل این افت، بسته شدن سایت ثبت‌سفارش طی سال گذشته است. تیرماه پارسال بود که سایت ثبت‌سفارش به روی واردکنندگان خودرو بسته و باعث بروز آشفتگی و التهاب در بازار شد. 

  • ۰
  • ۰

به گزارش «اخبار خودرو»، برند لوکس تویوتا به نام لکسوس قرار است سال آینده کوپه خود را که با نام RC شناخته می‌شود، با ظاهری جدیدتر و با تجهیزات بیشتر روانه بازار کند؛ به‌روزرسانی که روی ظاهر RC انجام گرفته به گرافیک جدید چراغ‌های عقب و جلو، جلوپنجره دوک‌شکل مشبک خط شکسته روی بدنه و حجم خاص روی در صندوق عقب و اگزوزها منتهی می‌شود.

  • ۰
  • ۰

ایران خودرو گزارش می دهد : مشکل این خودرو به باک سوخت معیوب و چراغ سوم ترمز مربوط می‌شود. البته بازوی لوکس هوندا سریعا اعلام کرده هیچ‌گونه تصادف یا جراحتی در رابطه با این مشکل‌ها به‌دستش نرسیده است. خب حداقل تاکنون این‌گونه بوده و امیدواریم در آینده نیز مشکلی گزارش نشود.

  • ۰
  • ۰

اخبار خودرو گزارش داد : هیوندای قصد دارد تا سال آینده شاسی بلند فول سایزی را براساس نمونه مفهومی گرندمستر HDC-2 معرفی کند. اما خبر مهم‌تر این است که شاید این خودروساز علاوه‌بر مدل یاد شده، شاسی‌بلندی بزرگ‌تر را نیز عرضه کند که با تویوتا لندکروزر رقابت خواهد کرد. بسته به بازار، هیوندای پالاداین که احتمالا نام مدل تولیدی HDC-2 گرندمستر کانسپت است، یک شاسی‌بلند متوسط یا شاسی بلندی بزرگ خواهد بود. بدون در نظر گرفتن طبقه‌بندی، جایگاهی بالاتر از این خودرو نیز وجود دارد که احتمالا به این شاسی‌بلند جدید اشاره دارد. گمان می‌رود این شاسی‌بلند بزرگ هیوندای دارای بدنه‌ای بزرگ‌تر از تویوتا لندکروزر باشد که در سال 2020 وارد نسل جدید خود خواهد شد. مشخص نیست که هیوندای از شاسی‌های مونوکوک پالاداین برای این خودرو بهره می برد یا خیر.

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

ایران خودرو گزرش داد،  یک مدل MSRP از خودرو کامپکت کیا به‌جز هزینه و مالیات حدود 17هزار 690 دلار آمریکا قیمت دارد. این قیمت حدود 890دلار از مدل قبلی MY گران‌تر است. ازآنجایی‌که فورته‌های 2019 امکانات استاندار بیشتری برخوردارند، این فزونی قیمت طبیعی به‌نظر می‌رسد. چراغ‌های حساس به تاریکی، سیستم اطلاعات و سرگرمی 8اینچی سازگار با اتو اندروید و ‌اپل‌کارپلی و صفحه پشت آمپر نظارت LCD از دیگر ویژگی‌های فورته‌های جدید است.