بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مانند فلفل دلمه ای، کرفس مقدار زیادی آب و همچنین فیبر می دهد. این کار مدفوع شما را نرم می کند و نیاز به زور زدن را کاهش می دهد.

یک ساقه بزرگ ۱۱ تا ۱۲ اینچی (۲۸ تا ۳۱ سانتی متری) ۱ گرم فیبر و ۹۵ درصد آب تشکیل می دهد.

این سبزی ترد را در سالاد برش دهید، آن را به سوپ یا خورش اضافه کنید، یا ساقه های آن را در کمی کره آجیل مورد علاقه خود فرو کنید.

غذاهای مناسب بعد از عمل هموروئید

برای جلوگیری از حالت تهوع، استفراغ و یبوست از همان روز بعد از عمل با مایعات شروع کنید مانند (سوپ، ژله، آبمیوه، بستنی)

نوشیدنی های گازدار و بدون گاز: مقدار زیادی آب بنوشید (حداقل ۸ لیوان بزرگ در روز).

یک رژیم غذایی منظم را دنبال کنید: مقدار زیادی غلات کامل، سبزیجات برگ سبز و میوه ها مصرف کنید.

از مصرف غذاهایی که باعث یبوست می شوند مانند لبنیات، گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده مانند پیتزا، شام منجمد، اجتناب کنید.

پاستا یا انواع ماکارانی، و محصولات قندی مانند کیک، پای، شیرینی، دونات و نوشیدنی های حاوی کافئین.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

آلو خشک ملین طبیعی

مطالعات نشان می دهد که خوردن مقدار متوسط تا ۱۰ آلو خشک در روز می تواند قوام مدفوع و حرکت گوارشی را در افراد مبتلا به یبوست بهبود بخشد.

این نه تنها به فیبر بلکه به سوربیتول نیز نسبت داده می شود. سوربیتول یک الکل قندی است که روده شما به خوبی آن را هضم نمی کند. آب را به دستگاه گوارش شما می کشد، مدفوع را نرم می کند و نیاز به استفاده از حمام را تحریک می کند.

آلوی خورشتی مقداری آب بیشتری در خود جای میدهد. برای درست کردن آنها، کافی است آلوی خشک را به مدت ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند در آب صاف شده بجوشانید.

ادامه مطلب

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

استفاده از روان کننده ها به عنوان درمان های خانگی مختلف می تواند به مدیریت اسهال و یبوست کمک کند، مانند نوشیدن آب بیشتر، خوردن فیبر و… سایر روشهایی که در زیر به آنها اشاره کردیم. اگر درمان‌های خانگی کمکی نکرد، داروهای بدون نسخه و نسخه‌ای ذکر شده را با مشورت پزشک استفاده کنید.

تخم کتان

در واقع، بذر تخم کتان منبع غنی نوعی فیبر محلول است. فیبر محلول در آب حل شده و مدفوع را نرم تر و راحت تر دفع می کند. خوردن تخم کتان به رفع یبوست، تنظیم حرکات روده و شرایط گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر و بیماری دیورتیکولار کمک می کند.

هر یک قاشق چایخوری از تخم کتان سرشار از 2 گرم فیبر نامحلول و 1 گرم فیبر محلول می باشد. بذر این گیاه منبع مناسبی برای تامین پروتئین و امگا 3 است.

تخم کتان

روغن زیتون

روغن زیتون اکثرا به عنوان ملین خوراکی مفید است. بهتر است برای درمان مشکلات گوارشی، به پزشک معالج، مراجعه کرده و از دستورالعمل‌های او پیروی کنید. همچنین، مصرف روغن زیتون باید با توجه به نیاز و مقدار مصرف هر فرد تعیین شود.

در هر صورت، مصرف روغن زیتون به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد، به عنوان یک بخش از رژیم غذایی سالم و مناسب توصیه می‌شود. گفته می شود زمانی روغن زیتون بهترین تاثیر خود را داشته که با معده خالی استفاده شود.

خاکشیر

دانه خاکشیر سرشار از فیبر محلول و نامحلول است. استفاده از آنها در طب سنتی ایران برای یبوست و سایر مشکلات گوارشی سابقه طولانی دارد. فیبر محلول در این دانه های قهوه ای رنگ باعث بهبود عملکرد روده و دفع راحت تر مدفوع می شود.

خاکشیر

قهوه

قهوه یکی از مواد محرک معروفی است که میتواند به شما کمک کند تا از یبوست خلاص شوید. این مواد محرک به دلیل حاوی کافئین و اسید کلروژنیک، میتواند به عضلات روده کمک کند تا بهتر و قوی‌ تر کار کنند در نتیجه برای رفع یبوست موثر باشد. همچنین، قهوه میتواند با تحریک مایعات بدن، به تشکیل مدفوع نرم کمک کند.

بهتر است قهوه را در صبح زود و بعد از صبحانه بنوشید. همچنین، مصرف زیاد قهوه ممکن است باعث ایجاد اختلالات در خواب شما شود، بنابراین بهتر است در مصرف قهوه زیاده روی نکنید.

همچنین، بهتر است قبل از نوشیدن قهوه، از مصرف آب داغ یا آب لیمو تازه به عنوان یک نوشیدنی طبیعی برای رفع یبوست استفاده کنید. همچنین، توانسته از مواد غذایی غنی از فیبر مثل میوه‌ها و سبزیجات نیز برای رفع یبوست استفاده کنید.

داروی ملین قوی برای درمان در خانه | shahrebours.com

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰


ورزش برای مدیریت و رفع بواسیر میتواند مفید باشد. ورزش‌ هایی مثل پیاده‌ روی، شنا، و یوگا می‌ توانند بهبود عملکرد روده و ضربان قلب را تقویت کنند که این موارد می‌ توانند به پیشگیری از تشدید بواسیر کمک کنند. البته، قبل از هرگونه فعالیت ورزشی، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه یا جراح عمومی مشورت کنید.

از طرفی، ورزش‌ های سنگین مانند وزنه‌ برداری یا فعالیت‌ هایی که باعث فشار زیاد بر روی ناحیه مقعدی می‌ شوند، ممکن است وضعیت بواسیر را تشدید کنند، بنابراین باید دقت کافی را داشته باشید.

هرگز فراموش نکنید که مشورت با یک پزشک یا متخصص تغذیه، همونطور که گفته شد، امری بسیار حائز اهمیت است. هر گونه تغییرات در برنامه ورزشی یا رژیم غذایی باید با نظر یک حرفه‌ ای صحت سنجی شود.

همچنین بخوانید: عمل جراحی بواسیر

ورزش برای هموروئید در دوران بارداری
بارداری یک دوره حساس و مهم برای هر مادری است و مواقعی که با بواسیر مواجه می‌ شوند، واقعاً ناراحت‌ کننده است. اما، برای راهنمایی در این باره، قصد داریم چند توصیه‌ مرتبط با ورزش و بواسیر در بارداری را به اشتراک بگذاریم.

در بارداری، بواسیر معمولاً ناشی از فشار اضافی بر روی رگ‌های خونی در مقعد به خصوص در ماه های دوم و سوم بارداری است. به همین دلیل، فعالیت‌ های ورزشی که فشار را کاهش دهند می‌ توانند مفید باشند.

ورزش‌ هایی که به رشد و تقویت عضلات در این دوره کمک می‌ کنند و فشار را از مقعد کاهش می‌ دهند، برای مثال پیاده‌ روی، شنا، یوگا، و حتی تمرینات تنفسی مثل تمرین تنفسی عمیق، می‌ توانند باعث بهبود عوارض بواسیر بارداری شده و آنها را از بین ببرند.

همچنین، یک نکته مهم این است که بهتر است هر گونه فعالیت ورزشی جدید را با پزشک خود مشورت کنید. زیرا وضعیت فردی هر باردار می‌ تواند متفاوت باشد و نیاز به راهنمایی و مشورت حرفه‌ ای دکتر متخصص دارد.

اما همان‌ طور که گفته شد، هر گونه تغییر یا اضافه کردن ورزش‌ ها باید باز هم پس از مشورت با پزشک انجام شده و به این نکته دقت شود که فشار و استرس زیاد هم می‌ تواند بر روند بواسیر تأثیر بگذارد.

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

در اینجا روشهای مختلف برای کمک به درمان بواسیر را برای شما عزیزان آورده ایم:

روغن زیتون

اگر درمان بواسیر در خانه را آغاز کرده اید روغن زیتون زیادی را در برنامه ی غذایی روزانه ی خود بگنجانید تا حال روده های شما همیشه خوب بماند و به یبوست مبتلا نشوید.

یکی از روش های موثر استفاده از روغن زیتون همراه با عسل می باشد که به صورت یک مخلوط مساوی از ترکیب هر دو آن را میل کنید یا روی موضع هموروئید بمالید.

درمان بیرون زدگی بواسیر با روغن زیتون چگونه انجام میشود درمان بیرون زدگی بواسیر با روغن زیتون چگونه انجام میشود

وازلین برای درمان بواسیر

وازلین یا ژل نفتی به دلیل داشتن مواد تهیه شده از نفت می تواند برای بیماری هموروئید کمک کننده باشد. تاثیر وازلین بر بواسیر به این صورت است که با کمک به حفظ رطوبت پوست می تواند از حساسیت ناحیه کم کرده تا رگ ها متورم زمان بیشتری برای ترمیم داشته باشند ولی باز هم با این حال این ماده فقط برای توده های کوچک کمک کننده است و روی هموروئید باد کرده تاثیری ندارد.

ورزش و تحرک موثر در درمان بواسیر در خانه

برای درمان هموروئید در خانه خود ورزش های سبک و پیاده روی را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید. ورزش و پیاده روی روزانه و منظم می تواند تا حد زیادی دستگاه گوارش شما را تنظیم کند و حرکت روده های شما را نظم ببخشد.

درمان خانگی بواسیر با عنبر نسا

عنبرنسا در واقع سرگین یا پشگل الاغ ماده است که دارای خواص دارویی بسیاری است. نحوه اثرگذاری و استفاده آن برای بواسیر به این صورت است که باید عنبر نسا را از وسط نصف کرده و در طول روز به مدت چند بار یک نصفه را آتش زده و بعد از خاموش کردن شعله آن به محل بواسیر نزدیک کنید تا دود حاصل از عنبر نسا باعث ترمیم زخم ها و از بین بردن التهاب توده بواسیر شود.

این ماده همچنین برای درمان عفونت و ترشحات واژن زنان هم کاربرد دارد.

غذاهای فیبردار برای بواسیر

فیبر برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم حرکات روده ها بسیار مفید است. فیبر دشمن اصلی یبوست است و دفع مدفوع را بسیار راحت تر می کند. میوه ها وسبزیجات تازه و حبوبات به عنوان غنی ترین منابع فیبر شناخته می شوند. اگر به بواسیر مبتلا هستید در رژیم غذایی خود منابع سرشار از فیبر را قرار دهید.

درمان بواسیر - دانلود فارسی

  • matin pishrow
  • ۰
  • ۰

معمولاً زنان در دوران بارداری و بعد از زایمان به بواسیر مبتلا می شوند. در نتیجه “هموروئید بعد از زایمان طبیعی یا سزارین” یک اتفاق طبیعی است. به خصوص زمانی که زایمان طبیعی دارند. بواسیر در بارداری و زایمان عمدتا به دلیل یبوست و فشار اضافی که بارداری شما به مقعد، راست روده و گردش خون وارد می کند، شایع است.

برخی از زنان ممکن است متوجه شوند که در هفته های قبل از زایمان نوزادشان دچار بواسیر شده اند. اگر در نظر نگیریم که زمان ابتلا به بواسیر چه موقعی بوده، انتخاب روش درمانی مناسب اهمیت بیشتری پیدا میکند.

که پزشکان معمولا در این دوران بعد از زایمان، درمان بواسیر با لیزر را پیشنهاد میدهند زیرا یک راه حل نوین و پیشرفته بوده که به صورت سرپایی و بدون بیهوشی با ظریف ترین و بالاترین دقت انجام میشود.

مطلب پیشنهادی: لیزر هموروئید و جراحی بواسیر

درباره بیماری بواسیر یا هموروئید

بواسیر، که به عنوان هموروئید نیز شناخته می شود، سیاهرگ های بزرگ یا ملتهب هستند که به صورت توده های متورم در مقعد و رکتوم ظاهر می شوند. هموروئید می تواند خارجی یا داخلی باشد.

 

هموروئید خارجی

بواسیر خارجی در بیرون مقعد ایجاد می شود. آنها به صورت توده های متورم قرمز یا بنفش زیر پوست ظاهر می شوند.

علائم هموروئید خارجی عبارتند از:

  • خارش اطراف مقعد
  • توده های سخت و حساس در اطراف مقعد
  • درد مقعد هنگام نشستن یا رفتن به توالت

مطلب پیشنهادی: درمان هموروئید خارجی

هموروئید داخلی

بواسیر داخلی با هموروئید خارجی متفاوت است زیرا در داخل بدن و در عمق بیشتری از راست روده قرار دارد. به دلیل محل متفاوت آنها، علائم نیز کمی متفاوت است.

https://cliniczarei.medium.com/%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-d35fd2dfbe78

  • matin pishrow