بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که هنوز تکلیف خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی و زمان تحویل آن‌ها به خریداران مشخص نیست چرا که دستورالعملی در این رابطه که مشخص کننده چگونگی دریافت مابه‌التفاوت ارزی آن ها باشد ارائه نشده است. به نقل از ایسنا، کوورش مرشدسلوک در گفت‌وگوبا این خبرگزاری، اظهار کرد: دولت در دوره‌ای، نرخ ارز را بر روی عدد ۴۲۰۰ تومان ثابت نگه داشته و اعلام کرد واردات تمامی کالاها باید با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت پذیرد. 

حدودا 2 ماه بعد دولت از تصمیم خود برگشته و این نرخ ارز منسوخ شد. پس از آن اعلام شد که واردکنندگانی که کالای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده اند اما هنوز کالای آن ها از گمرک ترخیص نشده‌ است، باید مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی تا ارز بازار ثانویه را پرداخت کنند. این در حالی بود که بسیاری از واردکنندگان امکان پرداخت چنین مابه‌التفاوتی را نداشته و چنین راه حلی از ریشه مشکل داشت. به عنوان نمونه بسیاری از خودروهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی به صورت قیمت قطعی پیش فروش شده و خریداران آن ها نیز به هیچ عنوان نمی پذیرند که مجددا مبلغی به عنوان مابه‌التفاوت ارزی پرداخت کنند. حتی اگر واردکنندگان خودرو ناچار شوند در این شرایط به بند فورس‌ماژور در قراردادهای پیش‌فروش خودرو استناد کنند بازهم مشتریان آن ها به این موضوع اعتراض و عملا برای بسیاری از افراد امکان پرداخت مابه‌التفاوت ارزی حتی با وجود شرایط جدید و بخشنامه دولت، وجود ندارد. به همین دلیل موضوع راه حل مذکور عملا جوابگو نیست. رییس انجمن واردکنندگان خودرودر ادامه توضیح داد که در چنین شرایطی انتظار می رود سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیشنهادی را ارائه داده تا مشخص شود که خودروهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند، چه مقدار مابه‌التفاوت و به چه صورت باید پرداخت کنند. تا زمانی که تکلیف این خودروها و پرداخت مابه‌التفاوت ارزی آن ها مشخص نشود امکان ترخیص و تحویل آن‌ها به مشتریان وجود ندارد.

  • matin pishrow

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی