بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

به گزارش ایسنا یک کارشناس صنعت اتومبیل سازی گفته است: رفتارهای دولتی و خودروسازان منوط بر اینکه بازار خودرو از حاشیه سود قابل ملاحضه ای برخوردار است، در کنار بالارفتن درخواست ها و ورود سرمایه‌های سرگردان موضوعی شد تا در ایام پایان سال شاهد رشد قیمت‌ها در بازار خودرو باشیم و پیش‌فروش‌ها هم قادر به تاثیرگذاری بر آن ها نباشند.

امیرحسن کاکایی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص علل بی‌تاثیر بودن پیش فروش و فروش فوری اتومبیل سازان بر بازار، گفت: شرایط بازار خودرو در یک سال گذشته به خاطر تحریم‌ها، کاهش حجم تولید، افزایش حجم تقاضا و موارد این چنینی بسیار پیچیده است.

این کارشناس صنعت خودروسازی با تاکید براینکه اتومبیل سازان با کمبود تولید حقیقی رو به رو هستند، یادآور شد: متأسفانه در یک سال گذشته راه حل‌هایی برای کاهش و برطرف سازی مشکلات تولید ارائه نشده و این با وجودی است که همه به این موضوع اذعان دارند.

وی با بیان اینکه بالا رفتن قیمت دلار و نهاده‌های داخلی و وارداتی تولید و کاهش تیراژ تولید مساله ای شد که قیمت خودرو در بازار بالا برود، متذکر شد به علت آنکه کسی موافق بالا بردن قیمت از جانب خودروسازان نیست، بازار رشد قیمت خودرو را کلید زد و حتی فشارهای دولتی باعث کاهش قیمت خودرو در بازار نشد.

این کارشناس صنعت خودروسازی همچنین گفت: دولت در چند ماه گذشته مدعی بود که کاهش عرضه علت اصلی افزایش قیمت است و به همین خاطر دستور پیش فروش جدید را با توجه به تعهدات سابق صادر کرد که آن هم اثری بر بازار نداشته است. در حقیقت، بازار و فعالان آن با محک و ارزیابی آینده عرضه و توان تولید خودروسازان، وقفه ای به پیش فروش و فروش فوری خودروسازان ننهادند.

کاکایی با اشاره به اینکه دلالان و بعضی افراد از این بازار سود قابل توجهی را بدون پرداخت مالیات دریافت کرده‌اند، یادآور شد: بازار خودرو در شرایط فعلی بسیار جذاب است و به راحتی سیر نخواهد شد و این در حالی است که رفتار دولت در قیمت‌گذاری و حاشیه سود قابل توجه، سودهای خوبی عائد افراد می‌کند.

این کارشناس صنعت خودروسازی گفت: تاثیرات تصمیم‌های فعلی دولت و اتومبیل سازان منوط بر پیش فروش و فروش فوری حداقل نیاز به دو ماه فرصت دارد.

کاکایی به رفتار دولت منوط بر اینکه راه حل هایی نسبت به برطرف سازی مشکلات تولید انتخاب نکرده است، اشاره و بیان کرد: دولت باید برنامه مشخصی در حیطه رفع مشکلات تولید با نگاه به دانش فنی و فناوری‌های به روز داشته باشد.

منبع: خبرگذاری ایسنا
  • matin pishrow

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی