بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

بازار خودرو

اخبار به روز بازار خودرو

  • ۰
  • ۰

HPV به راحتی از تماس جنسی پوست به پوست با فردی که آن را دارد منتقل می شود. هنگامی که فرج، واژن، دهانه رحم، قسمت های شخصی بدن فرد سالم مانند دهان و گلوی شخص دیگری برخورد می کند؛ معمولاً در حین رابطه جنسی، دچار آن می شوید. ویروس اچ پی وی می‌تواند سرایت کند، حتی اگر کسی عملش را انجام ندهد، و حتی اگر آلت تناسلی به داخل واژن/مقعد/دهان نرود.

HPV شایع ترین بیماری مقاربتی است، اما در بیشتر مواقع مسئله مهمی نیست. معمولاً خود به خود از بین می رود و بیشتر مردم حتی نمی دانند که تا به حال به اچ پی وی مبتلا شده اند. به یاد داشته باشید که اکثر افرادی که رابطه جنسی دارند در مقطعی از زندگی خود به HPV مبتلا می شوند. نیازی نیست که شرمنده شده یا بترسید کافیست به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

عکس ویروس اچ پی وی

انواع ویروس اچ پی وی

می توان گفت که این ویروس تقریبا در دو دسته پرخطر و کم خطر قرار می گیرد که عبارتند از:

  • دو نوع HPV (نوع 6 و 11) باعث بیشتر موارد زگیل تناسلی می شود. این به این معنی نیست که این زائده ها هیچ خطری ندارند، اما HPV کم خطر در نظر گرفته می شوند زیرا منجر به سرطان یا سایر مشکلات جدی سلامتی نمی شوند.
  • دست‌کم ده‌ها نوع از ویروس اچ پی وی گاهی اوقات می‌توانند منجر به سرطان شوند، اگرچه دو نوع خاص (نوع 16 و 18) منجر به اکثر موارد سرطان می‌شوند. به این موارد اچ پی وی پرخطر می گویند. سرطان دهانه رحم معمولاً با HPV مرتبط است، اما HPV همچنین می‌تواند باعث سرطان در فرج، واژن، آلت تناسلی، مقعد، دهان و گلو شود.
  • sharghdaily.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی